سه شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 14 May 2024
 
۰

کانادا روابط تجاری با ایران را قطع کرد

شنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۲۳
کد مطلب: 290109
کانادا با ادعای "نگرانی جدی" از برنامه‌های هسته‌ای ایران و "بی‌نتیجه بودن مذاکرات" با این کشور، تمامی روابط تجاری خود با ایران را قطع کرد.
به گزارش جهان به نقل از ایران هسته ای، جان برد وزیر خارجه کانادا از قطع تمامی روابط تجاری این کشور با ایران خبر داد و گفت: «نگرانی جدی کانادا در خصوص برنامه‌های هسته‌ای ایران بار دیگر ما را وادار به انجام عملی قاطعانه کرد.»

به گفته برد، این تصمیم با هدف "جلوگیری از تلاش‌های غیرمسئولانه ایران برای افزایش قابلیت‌های هسته‌ای" و در پی ناکام ماندن مذاکرات آژانس بین‌‌المللی انرژی اتمی و گروه ۱+۵ با ایران اتخاذ شده است. قطع مراودات تجاری کانادا با ایران ۹ ماه پس از قطع روابط دیپلماتیک اتاوا و تهران صورت گرفته است.

دولت کانادا همچنین نام ۳۰ مقام ایرانی و ۸۲ شرکت را به دلیل حمایت از برنامه‌های هسته‌ای و کمک به دولت ایران برای دور زدن تحریم‌های بین‌المللی، به فهرست تحریم‌های این کشور علیه ایران اضافه کرده است
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *