شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۳
۹

موافقت با قانون بازنشستگی پیش از موعد

يکشنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۲۰
کد مطلب: 284996
سخنگوی کمیسیون تلفیق می گوید،‌ بحث بازنشستگی پیش از موعد که در قانون برنامه منتفی شده بود، در سال جاری دوباره اجرا می‌شود به شرط اینکه فرد درخواست سنوات ارفاقی نکند.
موافقت با قانون بازنشستگی پیش از موعد
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، جعفر قادری سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال 92 کل کشور ظهر امروز در جمع خبرنگاران، موارد بررسی‌شده در کمیسیون تلفیق را تشریح کرد و اظهار داشت: در جلسه روز گذشته یک بحث راجع‌ به هیئت امنای دانشگاه‌ها مطرح شد؛ این بحث پر از جنجال بود که در نهایت مراعا ماند؛ مشکلی که در این زمینه وجود دارد این است که هیئت امنای دانشگاه‌ها استقلال عمل دارند و خودشان می‌توانند تصمیم‌گیری کنند و در واقع قانون برنامه این اجازه را به آنها داده تا در خصوص حقوق و سایر مزایای پرسنل و اعضای هیئت علمی تصمیم‌گیری کنند.
 
وی ادامه داد: این موضوع در چند سال اخیر دولت را دچار مشکل کرده و یک دوگانگی بین دانشگاه‌ها بوجود آورده است بنابراین دولت در لایحه بودجه پیشنهاد داده بود تا اختیارات هیئت امنای دانشگاه‌های کاهش یابد؛ بحثی که مطرح شد، این بود که اختیار حقوق و مزایا را از آنها بگیریم اما بقیه اختیارات باقی بماند که در نهایت این موضوع مراعا ماند و قرار شد کمیسیون و نماینده دولت به یک جمع‌بندی رسیده و آن را مصوب کنند.
 
سخنگوی کمیسیون تلفیق ادامه داد: همچنین در کمیسیون مصوب شده که تمامی شرکت‌های دولتی نیم تا 3 درصد از اعتبارات خود به استثنای هزینه‌های مستقیم تولید را برای انجام امور پژوهشی و تحقیقاتی هزینه کنند.
 
قادری همچنین ادامه داد: در جلسه کمیسیون تلفیق بحثی راجع به قانون خدمات کشوری مطرح شد چرا که به نظر می‌رسید ماده 17 این قانون که مربوط به بحث واگذاری امور است و قانون مناقصات را با مشکل مواجه کرده لذا که تاکید شد که ماده 17 قانون خدمات کشوری منحصر به امور اداری است و شامل قانون مناقصات نمی‌شود. همچنین مصوب شد حدنصاب معاملات برای مناقصات و مزایده‌ها توسط دولت تعیین شود.
 
وی با اشاره به بحث بازنشستگی پیش از موعد نیز گفت:‌ موضوع بازنشستگی پیش از موعد در قانون برنامه پنجم متوقف شده بود اما اکنون در قانون بودجه مصوب شده که بازنشستگی پیش از موعد  به شرطی که فرد درخواست سنوات ارفاقی نکند، منتفی نباشد.
 
سخنگوی کمیسیون تلفیق در توضیح این موضوع گفت: پیش از این بحث بازنشستگی پیش از موعد مطرح بود و اگر کسی 25 سال خدمت می‌کرد، 5 سال ارفاقی می‌گرفت اما در قانون برنامه به دلیل بار مالی آن بحث بازنشستگی پیش از موعد منتفی شد که ما در بودجه مصوب کردیم این بحث منتفی‌شده نیست و اگر کسی بخواهد پیش از موعد بازنشسته شود به شرط اینکه درخواست سنوات ارفاقی نداشته باشد می‌تواند این کار را انجام دهد.
 
قادری در ادامه گفت: همچنین یک بند الحاقی به لایحه بودجه اضافه شد که براین اساس، تمام دانشگاه‌ها، مراکز آموزش عالی و پارک‌های علمی و فناوری که از شورای گسترش مجوز داشته و دارای دانشجو باشند می‌توانند ردیف بودجه مستقل داشته باشند در حالی که پیش از این بودجه این دانشگاه‌ها وابسته به ردیف دانشگاه مادر بود که این موضوع اصلاح شد.
 
وی همچنین گفت: یک مصوبه دیگر درباره ارائه تسهیلات به جانبازان داشتیم، بدین صورت که دولت پیش‌بینی کرده بود که به 100هزار نفر از ایثارگران تسهیلات خرید یا ساخت مسکن اعطا کند که کمیسیون تلفیق یکسری اصلاحات را اعمال کرد و این موضوع را به صورت مفصل به تصویب رساند تا نیاز به آئین‌نامه اجرایی نداشته باشد.
 
قادری افزود:‌ براساس مصوبه کمیسیون، کف جانبازی از 25 درصد به 20 درصد کاهش یافت و جانبازان بالای 20 درصد و سایر ایثارگران می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند البته این تسهیلات برای شهرهای مختلف، متفاومت است بدین صورت که این تسهیلات برای کلان‌شهرها 60 میلیون تومان، مراکز استان‌ها 50 میلیون تومان، سایر شهرها 40 میلیون تومان و روستاها 20 میلیون تومان است.
 
سخنگوی کمیسیون تلفیق ادامه داد: کارمزد این تسهیلات 4 درصد است و افرادی که پیش از این از این تسهیلات استفاده کرده‌اند اما مبلغ آن بسیار کمتر بوده و همچنین افرادی مسکن نامناسب دارند می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند. البته یک مشکل وجود داشت و آن این بود که با کاهش کف جانبازی، تعداد متقاضیان افزایش پیدا می‌کند و این موضوع ممکن است سبب تضییع حقوق جانبازان با درصد بالا باشد. بنابراین تاکید شد که این تسهیلات با اولویت درصد جانبازی ارائه شود.
 
قادری افزود: جانبازان از اول تا پایان تیرماه فرصت ثبت‌نام دارند و بنیاد شهید براساس درصد جانبازی این تسهیلات را ارائه می‌دهد.
 
سخنگوی کمیسیون تلفیق تاکید کرد: حدودا 20 بند از لایحه بودجه مانده است که سعی‌مان این است تا چهارشنبه هفته جاری به پایان برسد اما اگر بررسی بودجه تا چهارشنبه تمام نشد، لایحه بودجه سال 92 یکشنبه هفته آینده به صحن می‌آید.
 
قادری همچنین گفت: از آنجا که کشورهای عضو سازمان ملل باید عضو مرکز مدیریت بلاهای طبیعی آسیا و اقیانوسیه باشند، بنابراین کمیسیون تلفیق به معاونت راهبردی رئیس جمهور تکلیف کرد تا شرایط لازم برای تاسیس مرکز مدیریت اطلاعات بلاهای طبیعی آسیا و اقیانوسیه در کشور اقدام کند.
 
وی اضافه کرد: کمیسیون مصوب کرده که 150 میلیارد تومان برای حمایت از محصولات کشاورزی تخصیص یافته و 230 میلیارد تومان نیز به سازمان‌ها و نهادهای مرتبط با حوادث غیرمترقبه اختصاص یابد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


لطف کنید و ما را از دست خودمختاریها و رابطه بازیهای هیات امنا نجات بدین
ندا
با سلام
براساس قانون پیش از موعد سنوات ارفاقی قانونی می باشد نمیدانم مجلس و شورای نگهبان که مغایرت قوانین را بررسی مینمایند چگونه قانونی را تصویب میکنند که مغایر قانون اصلی پیش از موعد میباشد باید اول تکلیف قانون اصلی را روشن نمود یا آنرا القاء نمایند شایسته است که مجلس و مجالس قانون گذاری کمی عاقلانه تصمیم گیری فرمایند
كيخا برق منطقه اي فارس
Iran, Islamic Republic of
لطفا در مورد بازنشستگي قبل از موعد كارمندان بخش دولتي مشمول بيمه تامين اجتماعي نيز مراتب رابه اين سازمان ابلاغ نماييد
جعفري ناييني
Iran, Islamic Republic of
چرا قانون بازنشستگي پيش از موعد را اجرا نمي كنيد ؟ اجراي اين قانون هم به نفع دولت است (از طريق اشتغال زايي) هم به نفع كارفرمايان است كه حقوق كمتري به استخدام شدگان جديد پرداخت نمايد و هم به نفع كارمند متقاضي بازنشستگي است (ازاين طريق كه كارمندي كه 25 سال خدمت نموده را با 25 روز حقوق بازنشسته نمايد ) ودر نهايت به نفع همه است كه بازده كاري ادارات بالا ميرود وجوانان تحصيل كرده بيكار جذب كار مي شوند
با تشكر (كارمندمتقاضي بازنشستگي )
یک کارمند زن
Iran, Islamic Republic of
با سلام
احتراما من یک کارمند زن هستم با 20 سال سابقه کاری که متاسفانه به دلیل مشقات بسیاری که بانوان در طول دوران کاری خود دارند (نگهداری فرزند و خانه و در مواردی والدین ) دیگر نه از لحاظ فکری وروحی و تمرکز و نه از لحاظ جسمی ( کمر درد و ....) توان کاری ندارم و از طرفی با 20 روز حقوق بازنشستگی هم نمی توانیم به زندگی خود مان ادامه دهیم لذا خواهشمند است همانند گذشته با سنوات ارفاقی 5 سال موافقت فرمائید تاهم بقیه عمر را کمی استراحت کنیم و هم نیروهای جوان جایگزین ما شوند . باتشکر
خلف خانی
سآزمان تامین اجتماعی همیشه در اجرای مصوبات مجلس سنگ اندازی می کند الان هم بدون هیچ دلیلی اجرای بند 121 قانون بودجه سال 1392 درخصوص بازنشستگی پیش از موعد را متوقف نموده
Iran, Islamic Republic of
كارمندي كه 25 سال كاركرده وديگرتوانايي كار نداره فقط بخاطر اينكه پاداش آخر سال خدمتش رو كامل نميدهند سركارحاضرميشه واين اتلاف وقت است وديگر درتوان سخص نيست
Iran, Islamic Republic of
تمام دلخوشي كارمند به پاداش ومزاياي بازنشستگيه واگركامل پرداخت نشه ديگه هيچي
France
خواهشمندیم با 20 سال کار و سنوات ارفاقی موافقت فرمایید ما زنان شاغل با خانه داری و بچه داری دیگر توان کار کردن نداریم و از طرفی نمی خواهیم بی نتیجه بمانیم.