چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 1 May 2024
 
۰

نفت اقتصاد ایران را رانتی کرده است

پنجشنبه ۵ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۱۸
کد مطلب: 283263
کارشناس مسائل اقتصادی گفت: درآمد‌های نفتی اقتصاد ایران را به یک اقتصاد نفتی و رانتی تبدیل کرده است و اقتصاد ایران نباید وابسته به نفت باشد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، حسین حیدری با بیان اینکه پس از جنگ شعار‌های توسعه، اصلاحات و عدالت به عنوان شعار‌هایی بوده که سال‌ها در کشور ایران مطرح بوده است، اظهار کرد: وضعیت اقتصادی موجود در سطح کشور باید ساماندهی شود.
 
وی اضافه کرد: ساماندهی مسائل و مشکلات اقتصادی موجود در کشور به وجود یک نسخه علمی نیاز دارد و در حال حاضر نسخه‌ای که جنبه علمی و تئوریک داشته باشد در کشور وجود ندارد.
 
کارشناس مسائل اقتصادی با تاکید بر اینکه درآمد‌های نفتی اقتصاد ایران را به یک اقتصاد نفتی و رانتی تبدیل کرده است و اقتصاد ایران نباید وابسته به نفت باشد، تصریح کرد: آیا سیاست‌های کلی اصل 45 قانون اساسی در دستور کار محسن رضایی به عنوان نامزد احتمالی یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهور قرار دارد یا خیر.
 
وی با بیان اینکه همچنین آیا برنامه مشخصی برای مشخص شدن تکلیف نفت در دستور کار وی قرار دارد یا خیر، ادامه داد: همچنین نامزد احتمالی یازدهمین دوره از انتخابات ریاست جمهوری باید به این سؤال پاسخ بدهد که دلایل مشکلات اقتصادی در کشور چیست و عمده بیماری‌های اقتصاد ایران چیست.
 
حیدری تاکید کرد: قوانین بسیاری در سطح کشور وجود دارد اما در زمان اجرا این قوانین ضمانت اجرایی ندارند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *