جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

حکم اعدام شیخ النمر غیر انسانی است

چهارشنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۱۶:۳۹
کد مطلب: 280753
آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی حکم دادستان عربستان برای اعدام شیخ باقر‌النمر را محکوم و آن را غیر انسانی دانست.
حکم اعدام شیخ النمر غیر انسانی است
به گزارش جهان به نقل از فارس، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با صدور بیانیه‌ای که امروز نسخه‌ای از آن در اختیار خبرگزاری فارس قرار گرفت، ضمن محکوم کردن حکم دادستان عربستان برای اعدام شیخ  باقرالنمر روحانی برجسته این کشور و همچنین حمایت از رژیم غاصب اسرائیل، این حکم را غیر قانونی و غیر انسانی توصیف کرد.
 
در این بیانیه آمده است: گزارش تقاضای حکم اعدام توسط دادستان عربستان برای روحانی برجسته، دلسوز و فداکار، شیخ نمر باقر‌النمر موجب تاثر و تالم هر مسلمان وظیفه شناس و هر انسان آزاده‌ای می‌شود.
 
این بیانیه می‌افزاید: از اینکه انسان مشاهده می‌کند حکام سر سپرده عربستان برای شخصیت دینی و دردمند و آمر به معروف و ناهی از منکر با شیوه‌های قرون وسطایی و ضد اسلامی برخورد می‌کنند و با مردم و علما به جرم حق‌گویی و عدالت‌ خواهی و مجاهدت در راه خدا با سرکوب و خشونت رفتار می‌کنند و با ایجاد جو خفقان و فشار و ارعاب و پرونده‌سازی و اتهامات واهی هر ندای حق طلبانه‌ای را در سینه‌ها خفه می‌کنند، قلب‌ها به درد می‌آید. آیا براستی این است معنای خدمتگزاری به حرمین شریفین و این است معنای عدالت و قسط اسلامی و معنای حرمت خون و عرض مسلمانان؟
 
در ادامه این بیانیه آمده است: مگر اسلام نفرموده: ( الملک‌یبقی‌ مع‌الکفر و‌لایبقی‌مع‌الظلم) و یا نفرموده  ( الظلم ظلمات‌یوم‌القیمه) آیا نباید از سرنوشت جباران و دیکتاتورها عبرت گرفت، مگر علما حصون اسلام نمی‌باشند؟ آیا نباید حرف علما را شنید و آن را به کار بست؟ علما که جز خیر ملت‌ها چیز دیگری نمی‌خواهند؟ آیا با سرکوب و فشار و اختناق می‌توان پایه‌های لرزان رژیم خانوادگی و هزار و یک فامیل را حفظ کرد.
 
این بیانیه می‌افزاید: به راستی استبداد و مزدوری برای جنایتکاران صهیونیزم و استکبار جهانی تا کی بناست ادامه یابد؟ آیا نباید برای جواب در قیامت آماده شد، مگر مسئولیت‌ها امانت نیست و مگر ما همه در پیشگاه خداوند مسئول نیستیم.
 
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی دراین بیانیه می‌افزاید: باید عرض کنم علمای اسلام در انجام وظیفه امر به معروف و نهی از منکر و نصیحت‌ مسلمین و اهتمام به امور مسلمانان از مصونیت دینی و اخلاقی و حقوقی برخوردارند و نه تنها مصونیت دارند بلکه وظیفه دارند در برابر بدعت‌ها و خرافات و منکرات نهی از منکر کنند و در برابر بدعت‌ها بایستند، ثانیا احکامی مانند تکفیر و تفسیق و اتهامات واهی، دیگر کهنه و نخ نما شده و نمی‌توان افراد دلسوز و پاک و خدمتگذار را با اتهامات واهی زیر سئوال برد.
 
دری نجف‌آبادی در بیانیه خود آورده است: هر انسان مسلمان و هر آزاده‌ای از حکام عربستان انتظار دارد که به وظایف خود در قبال امت اسلامی و خدمتگزاری به حرمین شریفین و حفظ تمامی حقوق فرق اسلامی پایبند و متعهد باشند و دست از تعصبات جاهلی و اتهامات ساختگی بردارند و بدانند که فردای قیامت در پیشگاه خداوند متعال باید پاسخگو باشند.
 
در ادامه این بیانیه آمده است: قضات در کشورهای اسلامی باید مستقل و پایبند به عدالت و مدافع حقوق شهروندان باشند و در برابر ستمگران و غارتگران بیت‌المال بایستند و مانع تجاوز به حقوق بیگناهان و مجاهدان راه خدا شوند و به فرض باید به اتهامات افراد در شرایط آزاد و محاکم عادله رسیدگی شود نه به صورت دستوری.
 
این بیانیه می‌افزاید: انتظار از مسئولان و علمای کشورهای اسلامی وحدت و یکپارچگی در برابر رژیم اشغالگر قدس و حمایت از حقوق حقه ملت مظلوم فلسطین و مقاومت و پرهیز از تفرقه افکنی و برخوردهای سلیقه‌ای و صدور فتاوی ضد آرمان‌های اسلامی و حقوق مسلمانان و حمایت از جنایتکاران صهیونیزم است،‌ نه اینکه با اظهار نظرهای سلیقه‌ای و سیاسی و فتاوی ساختگی آب به آسیاب دشمنان اسلام و قرآن بریزند. البته امت اسلامی آگاهند و فریب این دغل‌ کاران را نمی خورند.
 
در بیانیه نماینده ولی فقیه در استان مرکزی آمده است: به راستی آیا زمامداران کشورهای عربی و اسلامی نمی‌دانند یکی از بزرگترین خطرات برای امنیت دنیای اسلام، سلطه اجانب و آمریکا و رژیم اشغالگر قدس و دست نشانده آنهاست؟ چه کسی می‌خواهد پاسخگو باشد این همه آیات قرآن کریم که ما را از تولی کفار نهی فرموده، آیا ما مجاز هستیم به روی جنایتکاران صهیونیزم لبخند بزنیم و یا رابطه با این جنایتکاران متجاوز را توجیه کنیم و یا احکام ظالمانه به نفع آنها صادر کنیم و یا بذر تفرقه و کینه و دشمنی در دنیای اسلام کشت کنیم و یا مسلمانان را در جهت خاص آمریکا و صهیونیزم به مسلخ بکشیم و قتل و جنایت به راه بیاندازیم و از تروریست‌ها حمایت کنیم.
 
این بیانیه آورده است: بار پروردگارا به تو پناه می‌بریم از شر هوای نفس و حب جاه که ما را مفتون و عامل گمراهی می‌کند. خداوندا به علما و سردمداران دنیای اسلام عقل کامل و ایمان خالص عنایت فرما تا در راستای عزت و وحدت و اتحاد مسلمانان و مبارزه با دشمنان اسلام و قرآن به پاخیزند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *