دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰

هوای کشور گرمتر می‌شود

يکشنبه ۱۱ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۱۵:۵۲
کد مطلب: 279103
مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور از افزایش تدریجی دمای هوا در بیشتر نقاط کشور خبر داد.
هوای کشور گرمتر می‌شود
به گزارش جهان، عبدالرضا امیدوار شهری در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه دمای هوا در بیشتر نقاط کشور به ویژه سواحل دریای خزر طی روزهای یکشنبه تا پنجشنبه به تدریج افزایش می‌یابد، گفت: در روزهای دوشنبه و سه شنبه بارش باران گاهی با وزش باد در استان‌های کرمان،‌ سیستان و بلچوستان،‌ شمال فارس و شمال هرمزگان پیش‌بینی می‌شود.
 
وی افزود: بر اساس نقشه‌های هواشناسی طی این مدت در استان کرمان بارش باران گاهی با رعد و برق از شدت بیشتری برخوردار است.
 
مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور با بیان اینکه یک سامانه بارشی فعال از روز پنجشنبه از غرب وارد کشور می‌شود، گفت: ابتدا این سامانه در استان‌های واقع در نوار غربی و طی روز جمعه در استان‌های واقع در نیمه غربی و در روز شنبه در استان‌های واقع در نیمه شرقی سبب بارش باران گاهی با رعد و برق،‌ وزش باد و در مناطق مستعد احتمال تگرگ و سپس کاهش دما می‌رود.
 
امیدوار شهری افزود: پیش‌بینی می‌شود که باراش در روز جمعه در استان‌های واقع در غرب کشور از شدت بیشتری برخوردار باشد.
 
وی با بیان اینکه بررسی نقشه‌ها و همچنین تحلیل آخرین داده‌های هواشناسی نشان می‌دهد که دمای هوا در بیشتر نقاط کشور به ویژه سواحل دریای خزر به تدریج افزایش می‌یابد، گفت: از اواسط روز یکشنبه،‌ افزایش ابر و در بعد از ظهر بارش‌های پراکنده در ارتفاعات البرز،‌ دامنه‌های جنوب زاگرس ،‌استان کرمان و سیستان و بلوچستان پیش‌بینی می‌شود.
 
وی با بیان اینکه این وضعیت در مناطق فوق به جز ارتفاعات البرز در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه تکرار می‌شود، گفت: در استان کرمان طی این دو روز بارش از میزان بیشتری برخوردار خواهد بود و گاهی همراه با رعد و برق می‌شود.
 
مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور با بیان اینکه در بعداز ظهر سه‌شنبه بارش‌های پراکنده و خفیف در شمال غرب کشور انتظار می‌رود، گفت: نیمه شرقی خلیج فارس در روزهای یکشنبه و دوشنبه مواج است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *