يکشنبه ۶ خرداد ۱۴۰۳ - 26 May 2024
 
۰

حمله سایبری باعث‌کندی اینترنت جهانی‌شد

پنجشنبه ۸ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۱۴:۳۵
کد مطلب: 278806
شبکه تلویزیونی یورونیوز روز پنجشنبه گزارش داد که حمله سایبری بی سابقه بین دوگروه اینترنتی، منجر به کندی اینترنت جهانی شد.
حمله سایبری باعث‌کندی اینترنت جهانی‌شد
به گزارش جهان به نقل ایرنا، اختلاف بین یک گروه مبارزه با هرزنامه (اسپم) و یک شرکت هلندی ارائه خدمات وب سایت (وب هاست) منجر به حملات سایبری شد که این امر باعث کندی سرعت اینترنت در سراسر جهان شد.
 
به گزارش این شبکه تلویزیونی، بنا به گفته کارشناسان، این حملات قادر است بر پست های الکترونیکی (e-mail) و سایت های بانکی نیز تاثیر گذاشته و سرایت کند.
 
این حمله به سرعت بی سابقه 300 میلیارد گیگابایت در ثانیه رسیده که منجر به زیربار بردن بیش از حد سرورها با هدف از کارانداختن آنها بر روی اینترنت صورت گرفته است.
 
این اختلاف از زمانی آغاز شد که گروه مبارزه با اسپم به نام ˈاسپم هاوسˈ تصمیم گرفت تا شرکت هلندی ˈسایبر بونکرˈ را به فهرست سیاه خود اضافه کند.
 
برپایه این خبر اقدام اسپم هاوس منجر به اعتراض این شرکت هلندی خدمات وب شد.
 
فردی که خود را سخنگوی شرکت سایبر بونکر معرفی کرده بود در بیانیه ای ضمن متهم ساختن اسپم هاوس به سو استفاده از موقعیت خود، افزود: شرکت اسپم هاوس مجاز نیست تا تصمیم بگیرد چه چیزی در اینترنت انتشار یابد و چه چیزی منتشر نشود.
 
در همین حال اسپم هاوس که یک سازمان غیر انتفاعی مبارزه با هرزنامه بر روی وب است مدعی شد شرکت هلندی سایبربونکر پس از بسته شدن سرورهایش با همکاری گروههای غیرمجاز در اینترنت دست به حملات اخیر زده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *