جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 17 May 2024
 
۰

لاریجانی به کمیسرعالی حقو‌ق‌بشرچه گفت؟

چهارشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۰۵
کد مطلب: 276604
لاریجانی در دیدار با کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل ضمن اشاره به اینکه گزارشگر ویژه مورد حمایت آمریکا و اروپایی‌هاست گفت: که اظهارات احمد شهید حرف‌های تروریست‌ها است.
لاریجانی به کمیسرعالی حقو‌ق‌بشرچه گفت؟
به گزارش جهان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر در این دیدار که در راستای دیپلماسی حقوق بشری کشورمان و برای ارتقاء سطح همکاری های فنی میان جمهوری اسلامی ایران و کمیسرعالی حقوق بشر سازمان ملل صورت گرفت، دو طرف مواضع، رویکردها و دیدگاه‌های خود را نسبت به حقوق بشر و مسائل پیرامون آن مطرح کردند.
 
دبیرستاد حقوق بشر کشورمان با قدردانی از خانم ناوی پیلای به خاطر اتخاذ مواضع صریح و شفاف در قبال نقض حقوق بشر از سوی ایالات متحده در مناطق مختلف دنیا از جمله درباره زندان‌های گوآنتانامو، ابوغریب و بگرام موضوع حقوق بشر را برای جمهوری اسلامی ایران بسیار با اهمیت و مهم توصیف کرد.
 
لاریجانی ضمن رد اقدام شورای حقوق بشر در تعیین گزارشگر ویژه برای ایران و نحوه عملکرد گزارشگر همچنین محتوای گزارش وی را مورد انتقاد جدی قرار داد.
 
دبیر ستاد حقوق بشر با اشاره به سفر اخیر دبیر کل سازمان ملل به تهران گفت: ایشان در سفر به تهران تاکید کرد که سازمان ملل کمیساریای عالی را محور اصلی همکاری‌ها در امر حقوق بشر با ایران قرار می‌دهد و از این رو ما از هرگونه تعاملی که باعث ارتقاء سطح همکاری ها شود استقبال می‌کنیم.
 
لاریجانی در ادامه گفت: گزارشگر ویژه مورد حمایت آمریکا و دول اروپایی قرار دارد و لاجرم مطالب غیرحرفه‌ای، غیرمنصفانه و کاملا مغرضانه او در تهیه گزارش درست همان حرف‌هایی است که تروریست‌ها، آمریکا و برخی دول دیگر اروپایی می زنند و چنین رویه ای برای اعتبار سازمان ملل مضر و مخرب است.
 
در ادامه این دیدار کمیسرعالی حقوق بشر سازمان ملل نیز ضمن تشکر از همکاری های ایران در بخش فنی و تلاش برای ارتقاء این همکاری ها علاقمندی خود برای سفر به ایران پس از انتخابات ریاست جمهوری را اعلام کرد و گفت با توجه به جایگاه بین المللی خود می تواند برای پیشرفت اهداف مشترک گام هایی بردارد.
 
در این دیدار مقرر شد همکاری های فنی بین دفتر کمیساریا و جمهوری اسلامی ایران توسعه یافته و زمینه های بیشتری برای مشارکت فعال تر ایران در مباحث حقوق بشری تمهید شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *