يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰

بدقولی 4 ساله ریاست‌جمهوری به هنرمندان

دوشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۰۲
کد مطلب: 276221
مدیر مرکز گسترش هنرهای قرآنی و دبیر جشنواره "انتظار" مطرح کرد که نهاد ریاست‌جمهوری جوایز هنرمندان این جایزه جهانی را از سال 1388 تاکنون نداده است.
به گزارش جهان به نقل از مهر،‌ سه سال پیش مرکز گسترش هنرهای قرآنی با همراهي هنرمندان هنرهای تجسمي جشنواره "انتظار" را در چهار رشته گرافيك، نقاشي، خوشنويسي و عكاسي برگزار کرد.
 
اهداف این جشنواره زمينه‌سازي ظهور منجي عالم بشريت، تبيين توسعه فرهنگ مهدويت و انتظار در آينه هنر، اشاعه و اعتلاي فرهنگ و هنر ديني و معنوي، ارج نهادن به تلاش‌هاي خلاقانه هنرمندان متعهد در عرصه هنرهاي معنوي و شناسايي آثار برتر برای حضور در مجامع هنري بين‌المللي ذکر شد.
 
این جشنواره تنها در یک دوره در چهار رشته خوشنویسی، نقاشی،‌ عکاسی و گرافیک برگزار شد و هنرمندان زیادی نیز برای نشان‌ دادن ارادت و عرض ادب به پیشگاه امام عصر (عج) آثار تولید شده خود را برای دبیرخانه برگزارکننده این جشنواره ارسال کردند.
 
جشنواره "انتظار" سال 1388 برگزار شد و هنرمندان از کیفیت نمایشگاه اظهار رضایت کردند ولی هیچگاه جوایز خود را به خاطر بدقولی حامی مالی جشنواره دریافت نکردند.
 
محمدرضا کمره‌ای، مدیرعامل مرکز گسترش هنرهای قرآنی که دبیری جشنواره هنری "انتظار" را نیز برعهده دارد، در گفتگو با خبرنگار مهر در مورد این جشنواره و مشکلات مالی آن گفت: دبیرخانه این جشنواره در سال 1388 به توصیه روابط عمومی نهاد ریاست جمهوری اقدام به انتشار فراخوان در رشته‌های مختلف هنری از قبیل گرافیک، عکاسی، خوشنویسی کرد ولی این نهاد که ادعای فرهنگی بودن هم می‌کند پس دریافت آثار از ایران و هفت کشور جهان و داوری، اجرای نمایشگاه و چاپ کتاب هنوز به تعهدات مالی خود عمل نکرده است.
 
مدیر عامل مرکز گسترش هنرهای قرآنی در توضیح عملی نشدن به تعهدات مالی از سوی روابط عمومی نهاد ریاست‌جمهوری از سال 88 تاکنون عنوان کرد: جوایز سه نفر برتر در هر بخش و چاپ کتاب به عهده‌ روابط عمومی نهاد بوده است که تا به امروز پول‌ها پرداخت نشده و من هم در نهایت کتاب نمایشگاه را با هزینه شخصی منتشر کردم و برای این بخش نیز هزینه‌ای دریافت نکرده‌ام.
 
وی افزود: لذا  پس از سه سال پیگیری مداوم و جلسات حضوری با آقایان صالحی‌مرام و شیخان از مسئولان روابط عمومی و معاونت ارتباطات و اطلاع‌رسانی رئیس‌جمهور هنوز به نتیجه نرسیده‌ایم.
 
کمره‌ای این تاخیرها را با تغییر مدیران در روابط عمومی نهاد مرتبط دانست و اشتباه خود را نگرفتن جوایز هنرمندان قبل از اتمام جشنواره و بهره‌برداری مجموعه ریاست‌جمهوری از جشنواره "انتظار" اعلام کرد.
 
وی با ابراز امیدواری از اینکه نهاد ریاست‌جمهوری در اسرع‌ وقت نسبت به انجام تعهدات مالی‌اش اقدام کند، توضیح داد: با وجود پیگیری‌های مداوم و ارسال بیش از 20 نامه و تهیه گزارش کامل از سوی معاون پشتیبانی و تحول اداری درباره این موضوع و ارجاع آن به رییس دفتر رییس‌جمهوری  هنوز اتفافی نیفتاده است.
 
مدیرعامل مرکز گسترش هنرهای قرآنی گفت: امیدوارم تا آخر امسال این تعهدات محقق شود. در حال حاضر هم تمام مکاتبات با نهاد ریاست‌جمهوری از سال 88 تا اسفند ماه 91 در دسترس است که در این میان نامه‌هایی با امضای محمدرضا رحیمی معاون اول رئیس‌جمهور، حمید بقایی، معاون‌های وزیر ارشاد و ... هم هست.
 
وی در پایان حضور هنرمندان در جشنواره را تنها نشان‌دهنده ارادت آنان به امام زمان (عج) دانست و گفت: هنرمندان شرکت‌کننده به احترام حضرت ولی‌عصر (عج) در این جشنواره شرکت کرده‌اند و این‌گونه رفتار معاونت ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رییس‌جمهوری خلاف آموزه‌های دینی است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *