جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۱
۴

افطاری‌شهردار تهران برای هنرمندان+عکس

سه شنبه ۲ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۲۷
کد مطلب: 429477
ضیافت افطار شهردار تهران با حضور چهره‌هایی چون غلامحسین امیرخانی، داریوش ارجمند، مسعود کیمیایی و رضا کیانیان برگزار شد.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، ضیافت افطار هنرمندان به میزبانی شهرداری تهران در باغ نگارستان برگزار شد.

این برنامه دقایقی پیش از اذان مغرب در سالن اجتماعات این مرکز فرهنگی آغاز شد. در این برنامه جمعی از مسئولان و هنرمندان حضور داشتند.


محور صحبت‌های سخنرانان این برنامه توجه به میراث فرهنگی و احیا بناهای تاریخی بود.

محمدباقر قالیباف شهردار تهران در بخشی از سخنان خود ضمن اشاره به اهمیت بناهای تاریخی گفت: «شهرداری تهران توجه عمده خود را در منطقه ۱۲ تهران گذاشته است. زیرا در این منطقه آثار تاریخی فراوانی وجود دارد که مستلزم توجه و احیا از سوی شهرداری تهران است. باغ نگارستان متعلق به دانشگاه تهران است. چند سال پیش ما به این مکان آمدیم و از دیدن وضعیت نامطلوب آن بسیار ناراحت شدیم. اما الحمدالله با تلاش دوستان و شهرداری تهران امروز این مکان بازسازی و احیا شده است و انتظار ما این است که درهای این مکان بعد از این به روی علاقمندان باز شود».

وی همچنین افزود: «باغ نگارستان خانه هنرمندان شماره دو تهران است. گر چه شاید مراجعه به این مکان برای علاقمندان به هنر و فرهنگ از بعد مسافت سخت باشد اما ما تلاش داریم که روح زندگی و فرهنگ غنی این منطقه را یکبار دیگر احیا کنیم. ما به امید خدا بعد از ماه مبارک رمضان اقدام به باز نمودن سرای کاظمی در این منطقه به روی علاقمندان خواهیم کرد».


در پایان این مراسم تابلویی مزین به آیاتی از کلام الله مجید از سوی جامعه هنری و فرهنگی به شهردار تهران اهدا شد.

در این برنامه هنرمندان صاحب نامی همچون غلامحسین امیرخانی استاد برجسته خوشنویسی، داریوش ارجمند بازیگر سینما و تلویزیون، مسعود کیمیایی کارگردان سینما، رضا کیانیان بازیگر سینما و تلویزیون حضور داشتند.










نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


مهدي
Iran, Islamic Republic of
افطاري با پول بيت المال، الان حتما ميگن با جيب خودشون خرج كردن. مگه مجلس مصوبه نداده كه پهن كردن سفره افطار با پول بيت المال ممنوعه ، باز نگين بيت المال كه ...
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
مردم نان ندارن بخورند اون وقت
اسکانیا
Romania
اتفاقا من با تمام مخالفتهایم با آقای قالیباف از این حرکت فرهنگیشون خوشم اومد. آفرین
ح ف
اکثر این جماعت مثلا هنر مند که اهل تقوا و نماز و روزه و حجاب و اینجور چیز هانیستند و نسبتی با مذهب و احکام مربوط به اون ندارند بنده خودم با چشم خودم دیدم آقایی که برای ماه رمضان سریال میسازد در یکی از پاساژهای تجریش مشغول فیلم برداری بود و همه عوامل از بازیگر و فیلم بردار و غیره علنی روزه میخوردند و سیگار میکشیدند بهتر است آقای شهردار یک افطاری به کارگر های زحمت کش شهرداری بدهد و خودش هم در پایین ترین نقطه مجلس با آنها بنشیند و افطار کند این به دستورات شرع مبین نزدیک تر است