پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2 May 2024
 
۰
۲

جزئیات ثبت نام‌وخرید هدایای رئیس‌جمهور

چهارشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۵۱
کد مطلب: 275499
رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اینکه خیرین و نیکوکاران تا 28 اسفند فرصت ثبت نام برای خرید هدایای رئیس جمهور به نفع مددجویان را دارند، گفت: مکان حراج در مجموعه کاخ سعد آباد برگزار می‌شود. خبرگزاری فارس: جزئیات ثبت نام و خرید هدایای رئیس جمهور اعلام شد.
به گزارش جهان، همایون هاشمی در گفت‌وگو با فارس با اشاره به اینکه رئیس جمهور در سال 90، 52 قلم از هدایایی که در سفرهای خارجی و استانی به وی و همسرش داده بودند را به بهزیستی اهدا نمود، اظهار داشت: بهزیستی پس از دریافت این هدایا از نهاد ریاست جمهوری اقدامات اولیه برای فروش را در یک حراج بین المللی آغاز کرد.
 
وی تصریح کرد: در مرحله اول فروش هدایای رئیس‌جمهور که اواخر سال 90 با حضور خیرین و نیکوکاران برگزار شد حدود 22 قلم از این هدایا به فروش گذاشته شد.
 
هاشمی بیان داشت: در مرحله اول فروش هدایای رئیس‌جمهور خیرین و نیکوکاران 22 قلم کالای ارائه شده در حراج را حدود 430 خریداری کردند.
 
رئیس سازمان بهزیستی کشور بیان داشت: با برنامه ریزی انجام شده سایت سازمان بهزیستی مجدداً آماده ثبت‌نام از متقاضیان خرید هدایای رئیس‌جمهور و نیکوکاران  است و افراد می‌توانند با ورود به سایت بهزیستی به آدرس www.behzisti.ir ثبت نام کنند.
 
وی ادامه داد: سایت اشاره شده تا 28 اسفند باز خواهد بود و متقاضیان می‌توانند برای خرید اقلام مورد نظر اقدام کنند.
 
وی در خصوص مکان برگزاری حراج بین‌المللی هدایای رئیس‌جمهور گفت: تا قبل از پایان سال این مراسم در یکی از سالن‌های مجموعه کاخ سعد‌آباد با حضور خیرین و نیکوکاران برگزار خواهد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
معلولین در کشور ما در سختی بسیار زیادی زندگی می کنند.
با توجه به محدودیتی که ما معلولین گرفتار آن هستیم،انتظار ما از دولت اینست که با تصویب قوانین و اجرای آنها شرایط تقریبا مساوی برای پیشرفت معلولین در مقایسه ی با افراد سالم ایجاد نماید. متاسفانه نه اینکه این شرایط مساوی ایجاد نگردیده است، بلکه تصور مسئولین در قبال معلولین، نگاهی در حد شهروند درجه ی سوم می باشد. و قرائن نشان می دهد مسئولین به توانایی های معلولین اعتقاد ندارند.
کسانی که با معلولین زندگی کرده اند میدانند که اگر یک معلول بخواهد در حد یک شخص سالم زندگی کند، می بایست چند برابر آن شخص سالم هزینه نماید.
معلولیت هزینه بر است ولی از طرفی با محدودیت های یک معلول ،امکان کسب درآمد برای او، در کشور ما، بسیار بسیار کمتر از افراد سالم است.
ما معلولین از معلولیت خود ناراحت نیستیم که قضای الهی بوده و آنرا نگاه ویژه ی حضرت حق به خودمان می دانیم که:
(اگر با دیگرانش بود میلی / چرا ظرف مرا بشکست لیلی) تنها چیزی که ما را می آزارد و دلمان را می سوزاند اینست که دولتها چرا از ارائه ی حقوق مسلم ما خودداری می نمایند.حقوقی که بسیاری از آنها در قالب شرع آمده است و بسیاری هم در حوزه ی روابط اجتماعی در دنیای کنونی مورد قبول سایر انسانها قرار گرفته است.
جهت استیفای حقوق معلولین، عملی شدن موارد ذیل الزامی بنظر می رسد:
1-اجرای کامل قانون جامع حمایت از معلولین
2-عدم کسر مالیات از حقوق معلولین شاغل.
3-در نظر گرفتن امتیازاتی برای موجرانی که مستاجر آنها معلول هستند(جهت تشویق موجران، برای انتخاب مستاجران معلول).و با توجه باینکه جابجایی برای معلولین مشکل ساز است و در بسیاری موارد معلولین مجبور به تغییراتی در منزل استیجاری هستند تا قابل سکونت برای آنها باشد،اگر قرارداد دوساله و یا سه ساله باشد ،امتیاز بیشتری برای موجر از طرف دولت در نظر گرفته شود.
4-استخدام معلولین شاغل که بصورت قراردادی و یا شرکتی مشغول هستند.
با عنایت به نگاه غیر واقع بعضی مدیران نسبت به توانایی فرد معلول و احتمال اخراج آنها با تعویض مدیران ،استخدام معلولین شاغل ،آینده ی آنها را تضمین می کند.
5-کاهش مدت کار همسران اشخاص معلول با درجه ی شدید و خیلی شدید.
که این قانون در خصوص جانبازان اعمال می گردد.
5-در اختیار قرار دادن خودروی مناسب معلولین با قیمت پائین و تسهیلات قرض الحسنه.
توجه به این نکته لازم است که خودرو برای معلولینی که توانایی هدایت خودرو دارند، یک وسیله ی تشریفاتی نیست و از طرفی موجبات استقلال معلول، حضور او در جامعه و عزت نفس آنها را فراهم می کند.
6-تبدیل شدن بعضی از اخلاقیات در جامعه (مرتبط به معلولین) به قانون والبته فرهنگ سازی آن
Iran, Islamic Republic of
من یک معلول هستم. برای من و همدردانم عادی شده است که گاهی اوقات آقایان بنا بر مصالحی، بصورت کاملا کلیشه ای از حقوق معلولین حرفی بزنند و یا با کارهایی اینچنینی، که نتیجه ی آن جز شکستن غرور جامعه ی معلولین نیست، سعی در جلب رضایت افکار عمومی نمایند. اگر راست می گوئید قانون جامع حمایت از حقوق معلولین را اجرا کنید. آقایان، معلول را با گدا اشتباه گرفته اند.معلول به جهت محدویت باید حمایت شود(ایجاد شرایط برابر برای رقابت با افراد سالم در صحنه ی زندگی. چیزی مانند مسابقات پارا المپیک در مقابل المپیک) نه اینکه به او صدقه داده شود.اگر راست می گوئید شرایط را برابر کنید بعد ببینید کدام گروه موفقترند
البته حرف ما جایی شنیده نمی شود.ما حقی به گردن کسی نداریم که بر اساس آن فریاد بکشیم و درخواست حق کنیم.نه آشکارا ،بلکه با سکوت به ما میگویند،شما را خدا به این روز انداخته است ،یعنی اینکه ..... و ما هم افتخارمان است که فقط به خدا امید داشته باشیم و شریکی برای آن قرار ندهیم.ولی مسئولین بترسند از کسی که بجز خدا یاوری ندارد.