شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰
۴

قیمت خودرو كاهش می‌یابد

چهارشنبه ۲ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۱۵:۴۰
کد مطلب: 273127
عضو كمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: هرچقدر كه تولید افزایش پیدا كند قیمت خودرو كاهش می‌یابد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، حسین گروسی عضو كمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: مشكلی كه هم‌اكنون در صنعت خودروسازی ما وجود دارد كاهش تولید است؛ تولید خودروی ما از حدود 1.5 میلیون به حدود 750 هزار رسیده است و این كاهش تولید باعث شده كه دلالان مقداری میدان بگیرند و خریداران واقعی دچار مشكل شوند، البته بر اساس رایزنی‌های صورت گرفته قرار شده كه این كاهش تولید جبران شود.
 
گروسی ادامه داد: بسیاری از مواد اولیه ما در داخل تولید می‌شود بنابراین معنا ندارد كه بخواهیم تمام افزایش قیمت را به گردن مواد اولیه بیندازیم؛ دولت باید موادی را كه در داخل تولید می‌شود در اختیار خودروسازان قرار دهد و این مواد را برای آنها تامین كند.
 
این نماینده مجلس اظهار داشت: مقرر شده تا سیر صعودی تولید آغاز شود تا شاهد كاهش قیمت‌ها باشیم؛ وقتی عرضه و تقاضا همدیگر را تنظیم كنند قیمت كاهش می‌یابد.
 
وی با بیان اینكه واردات خودرو خیلی بر قیمت تاثیر نمی‌گذارد، گفت: ما در گذشته حدود 1.5 میلیون خودرو تولید می‌كردیم و فقط در این میان حدود 30 هزار خودرو وارد می‌شد.
 
عضو كمیسیون صنایع و معادن مجلس در ادامه اظهار داشت: البته قرار شده كه تعرفه‌ واردات خودرو سالی 5 درصد كاهش یابد ولی موضوع افزایش قیمت خودرو با كاهش تعرفه واردات خودرو حل نمی‌شود.
 
گروسی گفت: كاهش یافتن قیمت خودرو به نفع تولید‌كننده است؛ آنها هم تمایل ندارند قیمت افزایش پیدا كند ولی می‌گویند كه حتی مواد اولیه‌ای كه تولید داخل است را هم گران می‌خرند.
 
وی اضافه كرد: قیمت خودرو پایین خواهد آمد و بالاخره باید به بحث صنعت توجه كرد؛ تا تولید افزایش پیدا نكند قیمت كاهش نمی‌یابد و باید به این نكته توجه داشت؛ ما باید تمام توان خود را بر افزایش تولید بگذاریم؛ هرچقدر كه تولید افزایش پیدا كند قیمت خودرو كاهش می‌یابد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


سعید
Sweden
به نظر شما این کاهش قیمت از کی شروع میشه؟
سجاد
Iran, Islamic Republic of
چه فایده! هشت میلیون گرون میشه از اونطرف دو میلیون ارزون میشه
ali
با سلام تا زمانی که واردات خودرو ازاد نباشه قیمت خودرو کاهش نمی یابه وقتی که من میتونم با40م یک شاسی بلند ژاپنی بخرم چرا بیام با50م یک خودروی بیست و چند ساله ی فرانسه مثل 206 را بخرم بابا کمی هم به فکر مردم باشید این دولت فقط از سرمایه دار حمایت میکنه به مردم یه پاپاسی هم ارزش قایل نیستند
saeedeh
با سلام ، می خواستم بدونم کاهش قیمت تا آخر ماه اسفند شروع می شه