چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 8 May 2024
 
۰

وضعیت اقتصادی اروپا چگونه است؟

دوشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۰۷:۴۹
کد مطلب: 272631
فرانسه و انگلستان رشد اقتصادی صفر درصدی را در سال 2012 تجربه کردند. وضعیت سایر کشورها چگونه است؟
وضعیت اقتصادی اروپا چگونه است؟
به گزارش جهان به نقل از خبر، طی روزهای گذشته اعلام خبر رشد اقتصادی صفر درصدی برای فرانسه که حجم وسیعی از تحلیل های اقتصادی جهان را به خود اختصاص داده بود، با واکنش‌های متفاوتی از سوی رسانه‌ها و کارشناسان اقتصادی روبرو شد. برخی رسانه‌‌ها با قیاس وضعیت اقتصاد فرانسه با سایر کشورهای اروپایی، این مسئله را عادی تلقی کرده و برخی دیگر بر تشدید وضعیت جاری دست نهادند.
 
تحلیل‌ها هر چه باشد واقعیت اینست که با این رقم بدون شک توان رقابتی فرانسه به عنوان دومین اقتصاد اروپا بعد از آلمان می‌تواند موقعیت این کشور را تا اندازۀ زیادی تحت تأثیر قرار دهد. این در حالیست که رشد اقتصادی فرانسه در سال 2011، 1.7% بوده است. گفتنی است فرانسه تنها کشوری نیست که رشد صفر درصدی در رشد اقتصادی را تجربه می‌کند، رقیب دیرینۀ فرانسه، انگلستان نیز همین وضعیت را در سال 2012 داشته است.
به گزارش خبرآنلاین به نقل از مجلۀ اکسپرس وضعیت اقتصادی منطقۀ یورو در سال گذشته دست کمی از فرانسه نداشت. تولید ناخالص داخلی این منطقه در سال گذشته تنها 0.5% بوده و طبق اعلام بانک ناتیکسیس Natixis ، این کاهش در سه ماهۀ چهارم به 0.6% (دو برابر بیشتر از فرانسه) نیز رسیده است. این وضعیت برای کشورهای اروپای جنوبی به مراتب بدتر بوده است و اغلب آنها با کاهش تولید ناخالص داخلی روبرو بوده‌اند:

یونان 6.4%، پرتغال 3.2%، ایتالیا 2.2% و اسپانیا 1.37%

گفته می‌شود کشورهای پررونق اروپایی نیز از تبعات بحران در امان نمانده‌اند. هلند با کاهش 0.9 درصدی روبرو بوده است. بلژیک و فنلاند نیز شاهد کاهش رشد اقتصادی بوده‌اند. رشد اقتصادی آلمان، قدرت اول اروپا نیز در سال 2012 شاهد کاهش 0.7 درصدی بوده است.

اینفوگرافیگ ذیل رشد اقتصادی کشورهای اروپایی را در سال 2012 به تصویر کشیده است:


https://www.jahannews.com/images/docs/files/000272/nf00272631-1.jpg
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *