پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 9 May 2024
 
۰

صندوق‌بين‌المللي‌پول:اوضاع اروپاوخيم است

جمعه ۲ تير ۱۳۹۱ ساعت ۲۳:۴۳
کد مطلب: 229827
رئيس صندوق بين المللي پول روز پنجشنبه هشدار داد يورو تحت «فشار شديد» است.
به گزارش جهان،  باشگاه خبرنگاران به نقل از  اسوشيتدپرس ،کريستين لاگارد از رهبران هفده کشور عضو منطقه يورو درخواست کرد به بانک هاي بحران زده به طور مستقيم کمک کنند و شرايط سختگيرانه رياضت اقتصادي اعمال شده در مورد کشورهايي را که کمک دريافت کرده اند، آسان تر کنند.
آنگلا مرکل صدراعظم آلمان، بزرگ ترين کشور و قدرتمندترين اقتصاد منطقه يورو، تاکنون با اين اقدامات مخالفت کرده است.
لاگارد در سخناني پس از برگزاري نشست وزراي دارايي هفده کشور عضو منطقه يورو در لوکزامبورگ، اعلام کرد صندوق بين المللي پول، اوضاع اروپا را وخيم قلمداد مي کند.
رئيس صندوق بين المللي پول گفت: «ما آشکارا شاهد تنش بيشتر و فشار شديد بر بانک ها و صندوق ها در منطقه يورو هستيم».
لاگارد در پاسخ به پرسشي در اين خصوص که آلمان چه فکري در خصوص اين پيشنهادات مي کند، گفت: «ما اميدواريم عقل حکفرما شود».
سخنان لاگارد در شرايطي بيان مي شود که مرکل روز جمعه براي ديدار با ماريو مونتي نخست وزير ايتاليا و رهبران فرانسه و اسپانيا به منظور تهيه راهبرد مشترکي براي نجات يورو که برخي، آن را براي حفظ اتحاديه اروپا حياتي قلمداد مي کنند، عازم رم مي شود.
اسپانيا تا روز دوشنبه، درخواست رسمي خود را براي کمک مالي به بانک هاي بحران زده اين کشور ارائه خواهد کرد.
اوايل روز پنجشنبه، اسپانيا اعلام کرد حسابرسان مستقل به اين نتيجه رسيده اند که بانک هاي اين کشور به شصت و دو ميليارد يورو (هفتاد و هشت ميليارد و ششصد ميليون دلار) براي حفاظت از خود در برابر شوک هاي مالي، نياز دارند.
همچنين روز دوشنبه، اتحاديه اروپا، صندوق بين المللي پول و بانک مرکزي اروپا موسوم به تروئيکا که بر طرح کمک مالي به يونان نظارت دارند، به منظور آغاز بررسي پيشرفت اين کشور در زمينه اصلاح بودجه خود، نمايندگان خود را به آتن مي فرستند.
روزهاي پنجشنبه و جمعه نيز سران بيست و هفت کشور عضو اتحاديه اروپا در نشست مهمي در بروکسل به منظور بررسي چگونگي نجات يورو و اقتصادهاي درهم تنيده خود، شرکت مي کنند.
 اين نشست در بحبوحه نگرانيهاي بين المللي در خصوص احتمال فروپاشي اقتصاد کل جهان به علت بحران اقتصادي اروپا، برگزار مي شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *