چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 1 May 2024
 
۰

کمک بانک‌های روسی در دور زدن تحریم‌ها

چهارشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۱۴
کد مطلب: 271770
وزیر انرژی روسیه تصریح کرد بانک های کوچک روسی در انتقال پول نفت صادراتی ایران به تهران کمک می کنند اما بانک های بزرگ نقشی در این زمینه ندارند.
به گزارش جهان، تسنیم به نقل از رویترز نوشت: الکساندر نواک وزیر انرژی روسیه روز سه شنبه گفت، بانک های کوچک روسی در انتقال پول نفت به ایران که هدف تحریم های آمریکا و اروپا قرار دارد، مشارکت می کنند.

نواک که در جمع خبرنگاران سخن می گفت، افزود: «بانک های بزرگ نقشی در این زمینه ندارند. اما بانک های کوچک بله، دارند.»
 
این اولین بار است که یک مقام عالی رتبه دولت روسیه به فعالیت داشتن بانک های روسی در دور زدن تحریم ها علیه ایران اذعان می کند.

وی افزود: «بانک های بزرگ در این امر دخالتی ندارند، زیرا در معرض تحریم ها قرار دارند.»

در سال 2011، کنگره آمریکا قانونی را به تصویب رساند که خریداران نفت ایران را ملزم می کرد، به میزان قابل توجهی از خرید نفت خود از ایران بکاهند، در غیر این صورت از دسترسی به سیستم مالی آمریکا محروم خواهند شد.

اتحادیه اروپا نیز در جولای سال گذشته ممنوعیت خرید و حمل نفت ایران را به اجرا گذاشت که به موجب آن شرکت های بیمه اروپایی حق بیمه نفتکشهای حامل نفت ایران را ندارند. در دور بعدی تحریم ها ممنوعیت انجام مبادلات مالی و منع فروش تجهیزات کشتی سازی نیز به این تحریم ها افزوده شد.

نواک که بعد از دیدار با علی اکبر صالحی، وزیر امور خارجه ایران  در جمع خبرنگاران حاضر شده بود، از اعلام نام، مقیاس و ماهیت بانک های روسیه همکاری کننده با ایران خودداری کرد.

صالحی در سفر به موسکو گفت، ایران از  مشارکت شرکت های روسی در توسعه صنعت نفت خود استقبال می کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *