دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 May 2024
 
۱

آخرین هشدار مالکی به وزرای غایب دولت

پنجشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۵۹
کد مطلب: 266845
نخست‌وزیر عراق اعلام کرد که در صورت تداوم غیبت بی‌دلیل وزرای العراقیة از نشست‌های هیئت دولت، برای آنها جایگزین‌هایی را معرفی خواهد کرد.
به گزارش جهان، فارس به نقل از خبرگزاری «براثا» نوشت: ائتلاف دولت قانون اعلام کرد که «نوری المالکی» نخست‌وزیر عراق تصمیم گرفته است، در صورتی که وزرای وابسته به فهرست العراقیة همچنان از حضور در نشست‌های هیئت دولت خودداری کنند، برای این وزارت‌خانه‌ها، سرپرست‌هایی را انتخاب کند.
 
یک منبع آگاه نزدیک به دولت عراق اعلام کرد که مالکی، آخرین هشدار خود را به وزرای غایب از نشست سه‌شنبه گذشته هیئت دولت داده و اعلام کرده است که اگر این غیبت تکرار شود، جایگزین‌هایی برای آنها انتخاب خواهد کرد.
 
این منبع افزود: بر اساس آیین‌نامه داخلی هیئت دولت، کسی که به طور عمد از نشست‌های هیئت دولت بدون هیچ دلیلی مانند مرگ یا بیماری، غیبت کند، نخست‌وزیر حق دارد برای فرد غایب جایگزینی انتخاب کند. ضمن اینکه وزرای غایب از نشست سه‌شنبه هیئت دولت، هیچ دلیلی برای این غیبت نداشته‌اند.
 
وی که خواست نامش فاش نشود، گفت: وزیری که به تحریم نشست‌های هیئت دولت تمایل دارد، می‌تواند استعفا کند اما غیر از این، هر اقدام دیگری که کند، غیرقانونی است و به نوعی مانع‌تراشی در روند عملکرد دولت به شمار می‌رود. لذا هیئت دولت در جلسه آینده درباره وزرای غایب تصمیم‌گیری خواهد کرد.
 
نشست روز سه‌شنبه هیئت دولت عراق بدون حضور وزرای وابسته به فهرست العراقیه برگزار شد اما تمام وزرای کرد در این نشست حاضر بودند. هرچند که هفته پیشتر، وزرای کرد و العراقیة هر دو، نشست هیئت دولت را تحریم کرده‌بودند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *