پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2 May 2024
 
۰

وجود 100 میلیون کارت هدیه بدون نام

سه شنبه ۲۶ دی ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۲۹
کد مطلب: 266468
دبیر کل بانک مرکزی با اعلام تدوین راهبرد نوین بانکداری الکترونیک، گفت: هم اکنون 100 میلیون کارت هدیه بدون نام در کشور وجود دارد.
به گزارش جهان به نقل از مهر، محمود احمدی امروز در دومین همایش بانکداری الکترونیک و نظام های پرداخت با بیان اینکه در سال 2001 بانک تسویه بین الملل اصول دهگانه کمیته بال در خصوص سامانه های پرداخت را منتشر کرد، گفت: در ایران طرح نظام جامع پرداخت بر مبنای اصولی شامل راهبردهای پرداخت از سال 81 تدوین و به تصویب رسید.

دبیر کل بانک مرکزی اظهار داشت: ایجاد سامانه های ملی پرداخت شامل ساتنا، تابا، پایا ، راه اندازی مرکز شتاب، ایجاد سامانه نما و سامانه های جانبی پشتیبان دیگر در قالب بانکداری الکترونیک در ایران فعال شد.

احمدی با بیان اینکه طبق راهبرد بانک مرکزی مرکز شتاب در سال 81 به صورت آزمایشی راه اندازی شد و پس از آن در سال 82 تمامی بانکها را تحت پوشش قرار داد، گفت: سیستم های ساتنا و پایا نیز در سال 88 و تابا در سال 89 و نما نیز در سال گذشته راه اندازی و عملیاتی شد.

وی با اعلام اینکه راهبرد پرداخت ها و برنامه های اجرایی آن سندی است که مدیریت بانک مرکزی با وجود تغییرات یک دهه اخیر بر اجرای آن متعهد مانده است، افزود: تدوین راهبرد بر مبنای دانش جهانی در بانکداری الکترونیک حائز اهمیت است.

دبیر کل بانک مرکزی با بیان اینکه راهبرد پرداخت های کشور پس از یک دهه به ثمر نشست و نظام پرداخت عقب مانده در دهه 70 به نظام پیشرفته تبدیل شد، بیان داشت: کمیته بال پس از سالها بررسی در آوریل 2012 سند جدیدی را جایگزین اصول سامانه های زیرساخت پرداخت کرد که دارای 24 اصل و 9 موضوع مهم است.

این مقام مسئول در بانک مرکزی با تاکید بر اینکه این اصول مختصات بانکداری را در دهه آینده ترسیم می کند، از سازماندهی ، مدیریت ریسک اعتباری و نقدینگی، تسویه آنی و مخاطرات آن، مدیریت بحران، مدیریت ریسک عملیاتی و کسب و کار، دسترس پذیری ، کارآیی و شفافیت را از موضوعات مهم اصول زیر ساخت پرداخت اعلام کرد.

وی با بیان اینکه هم اکنون 100 میلیون کارت هدیه بدون نام در کشور از سوی بانک ها تولید شده است، گفت: بانک مرکزی تدوین راهبرد نوین بانکداری الکترونیک را در دستور کار قرار داد و در سال آینده نهایی می شود.
احمدی راهبرد زیر ساخت بازار مالی را دارای چهار بعد مهم در بانکداری الکترونیک دانست و گفت: ابعاد سیاستگذاری و برنامه، طرح های اجرایی ، ابعاد نظارت و سرپرستی و راهبردهای فناوری در این زمینه مطرح است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *