شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰

عفو بین‌الملل: اوباما گوانتانامو را تعطیل کند

چهارشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۴۰
کد مطلب: 265353
عفو بین‌الملل از رئیس‌جمهوری آمریکا خواست تا به وعده‌های خود در خصوص تعطیلی زندان گوانتانامو عمل کند و زندانیان حاضر در این زندان را آزاد و یا در دادگاه‌های صالح محاکمه کند.
به گزارش جهان، ایسنا به نقل از الجزیره نوشت: عفو بین‌الملل با صدور بیانیه‌ای از باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا خواست تا به وعده‌های خود در سال 2009 مبنی بر تعطیلی کامل زندان گوانتانامو عمل کند و اعلام کرد: هم اکنون زندان گوانتانامو 166 زندانی در خود دارد که بیشتر آنها بدون تفهیم اتهام و یا محاکمه سال‌ها است که در این زندان به سر می‌برند.

بنا بر اعلام عفو بین‌الملل، از سال 2002 تاکنون 779 زندانی به این زندان منتقل شده‌اند که تحت شرایط نامعلومی نگهداری شده‌اند.

عفو بین‌الملل همچنین اعلام کرد: شش تن از زندانیانی که هم اکنون در گوانتانامو هستند، با صدور حکم اعدام مواجه‌اند که این احکام از سوی کمیته‌های نظامی و به دور از اساسنامه‌های بین‌المللی در خصوص محاکمه عادلانه، محاکمه می‌شوند.

باراک اوباما در سال 2009 وعده داده بود که زندان گوانتانامو را ظرف یک سال تعطیل کند و به سازمان سیا نیز دستور داد تا در شیوه‌های بازجویی و مراکز نگهداری زندانیان خود تجدید نظر کند که این امر تاکنون محقق نشده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *