شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰

احتمالا زندان کلرادو جای گوانتانامو را بگیرد

دوشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۲۲:۱۰
کد مطلب: 448433
مقامات پنتاگون در تلاش برای تعطیل کردن زندان گوانتانامو در حال بررسی گزینه‌های جایگزین آن در ایالت کلرادو هستند.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، نشریه واشنگتن‌فری‌بیکن گزارش داد که در راستای تلاش رئیس جمهوری اوباما برای تعطیل کردن زندان گوانتانامو، مقامات پنتاگون به منظور بررسی وضعیت زندان‌های ایالتی و فدرال کلرادو و سنجش این موضوع که آیا می‌توانند بازداشت‌شدگان  گوانتانامو را در خود نگهداری کنند، از آن‌ها بازدید خواهند کرد.
 
آسوشیتدپرس به نقل از مقامات ارشد آمریکایی گزارش داد که یک تیم از وزارت دفاع آمریکا طی دو هفته آتی از ندامتگاه ایالتی کلرادو در شهر کانون و تأسیسات ندامتگاهی فدرال در شهر فلورانس این ایالت دیدار خواهند کرد.
 
پنتاگون همچنین بازداشتگاه انتظامی در فورت لیون‌وورث در ایالت کانزاس، بازداشتگاه چارلستون در کارولینای جنوبی را به عنوان گزینه‌های محتمل برای نگهداری زندانیان گوانتانامو در نظر دارد.
 
وزارت دفاع آمریکا به طور خاص هزینه‌های ساخت و ساز و دیگر تغییرات اعمالی در تأسیسات که برای نگهداری این زندانیان و برگزاری دادگاه‌های نظامی مورد نیاز است را مور ارزیابی قرار می‌دهد.
 
پنتاگون به منظور دستیابی به هدف اوباما برای تعطیل کردن زندان خلیج گوانتانامو، باید کشورهایی که می‌توانند مابقی زندانیان را نگهداری کنند تعیین کرده و این اطمینان را حاصل کند که به صورتی مناسب این زندانیان تحت نظارت قرار خواهند گرفت و امنیت ملی را تهدید نمی‌کنند.
 
در حال حاضر تعداد زندانیان در خلیج گوانتانامو 114 تن است که آزادی نیمی از آن‌ها بسیار خطرناک ارزیابی شده است. هفته پیش بود که وزارت دفاع آمریکا گفت عبدالشلبی، یکی از زندانیان گوانتانامو را آزاد کرد، کسی که این باور در مورد او وجود دارد که زمانی محافظ اسامه بن لادن بوده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *