جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 10 May 2024
 
۰
دادستان سابق آمریکا:

واشنگتن می‌بایست گوانتانامو را خالی کند

چهارشنبه ۶ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۰۶:۳۴
کد مطلب: 327896
دادستان کل سابق آمریکا از مقامات کشورش خواست تا منطقه گوانتاناما را که بیش از ۱۱۰ سال است به اشغال خود در آورده به صاحبان اصلی خود بازگرداند.
به گزارش جهان، تسنیم به نقل از پایگاه خبری اسپانیایی زبان «کوبا سی» نوشت: رامسی کلارک، دادستان کل سابق آمریکا روز دوشنبه ۳ آذر ضمن محکوم کردن مقامات کشورش برای اشغال بخشی از سرزمین کوبا و ایجاد زندان گوانتامو در این بخش اعلام کرد که مقامات واشنگتن می بایست هرچه سریع تر نیروهای خود را از این بخش کوبا خارج کند.

وی در برنامه ای تلوزیونی به نام "میز گرد" اقدامات مقامات کاخ سفید برای شکنجه زندانیان در زندان گوانتانامو را اقدامی "شرم آور و غیر قابل پذیرش" خواند.

این وکیل و مدافع حقوق بشر در خصوص خشونت های مقامات آمریکایی گفت: اعمال خشونت آمیز مقامات آمریکایی تنها به زندان گوانتانامو محدود نمی شود بلکه آثار این خشونت ها را در کشورهای عراق، لیبی و سوریه به وضوح می توان مشاهده کرد.

آمریکا از سال ۱۹۰۳ قریب به ۱۱۷.۶ مترمربع از جزیره کوبا را به اشغال خود در آورد و زندان گوانتاناما را به منظور شکنجه مخالفان خود تاسیس کرد.

در حال حضر ۱۶۵ زندانی که به جرم اقدامات تروریستی بعد از ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ دستگیر شده اند در این زندان قرار دارند و شکنجه می شوند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *