جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰
۱

جنجال ازدواج مرد 90 ساله با دختر 15 ساله

سه شنبه ۱۹ دی ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۳۸
کد مطلب: 265084
برخی رسانه های خبری غربی اعلام کردند که ازدواج یک تبعه عربستان سعودی با بیش از 90 سال سن با یک دختر نوجوان 15 ساله، موجی از اعتراضات را در فضای مجازی به راه انداخته است.
به گزارش جهان به نقل از ایرنا، داماد سالخورده موفق شده با پرداخت 17 هزار دلار شیربها، زمینه ازدواج با این دختر نوجوان را فراهم کند.

برخی از کاربران عربستانی با ابراز انزجار از این ازدواج، آن را از مصادیق کودک آزاری توصیف کرده اند.

طی سالهای اخیر ازدواج مردان مسن با دختران کم سن و سال در عربستان توجه جوامع بین المللی را برانگیخته است.

به گزارش رسانه های محلی، عروس نوجوان در شب عروسی در نهایت موفق شده تا به منزل والدینش بگریزد و داماد سالخورده با طرح شکایت در دادگاه، خواستار بازگشت عروس یا بازپرداخت شیر بها شده است.

رسانه های خبری می گویند که ، هزاران دختر زیر چهارده سال در آن کشور به عقد مردان متمکن بسیار مسن تر درآمده اند.

به رغم حمایت گسترده افکار عمومی از تعیین حداقل سن ازدواج، برخی از تندرو ترین روحانیون سعودی هنوز با این خواست مخالفت می کنند، اما تاکید دارند که عروس باید به در هنگام ازدواج به بلوغ جنسی رسیده باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
اتفاقاً تعیین حداقل سن ازدواج بسیار مطلب بسیار غیر انسانی و ضد اخلاقی است؛ امّا آنچه دست است ممانعت از ازدواج سالخوردگان با دختران با سن کم است.
همه چیز را باهم خلط می فرمائید که چه بشود؟ شما دختران 10 ساله ندیده اید که دنبال شوهر باشند ؟ شما دخترانی ندیده اید که نیاز به همسر دارند و با این هجویات شما از داشتن همسر شرعی و قانونی محروم می شوند؟