يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰
۱

احتمال جدایی تجریش از تهران؟!

سه شنبه ۱۹ دی ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۳۲
کد مطلب: 265078
نایب رییس شورای شهر تهران با بیان اینکه مسائل مطرح شده پیرامون جدایی ری، درباره تجریش هم مطرح است گفت: ظاهرا عده‌ای به صورت پروژه‌ای به دنبال جدا کردن ری هستند و پس از آن احتمالا جدایی تجریش را دنبال خواهند کرد.
به گزارش جهان به نقل از ایسنا، حسن بیادی در جریان پانصد و بیست و یکمین جلسه علنی شورای شهر تهران اظهار کرد: به هر دلیلی 27 سال قبل یعنی در سال 64، شهر ری از تهران جدا شد و به هر دلیلی در آن مقطع زمانی که تمامی ادارات در ری مستقل شدند، شهرداری ری مستقل نشد.
 
وی با اشاره به اجرای قانون تشکیل شوراهای اسلامی شهر و روستا از سال 75 اظهار کرد: به هر دلیل در آن زمان در شهر ری شورای مستقلی تشکیل نشد؛ هنگامی که شورای شهر به هر دلیلی از رسمیت بیافتد، وزیر کشور و استاندار، قائم مقام شورا هستند؛ اما در شرایط فعلی که شهر ری در انتخابات شورا شرکت کرده و نمایندگان شورای شهر تهران، نمایندگان مردم ری هم محسوب می‌شوند، وزارت کشور و استانداری نمی‌توانند رییس باشند.
 
بیادی با تاکید بر اینکه اگر کسی به دنبال جدایی شهر ری است باید یک شورای مستقل برای این محدوده پیش‌بینی کند، گفت: هرچند معتقدم که نباید اجازه دهیم شهر ری و تجریش از تهران جدا شود چرا که مسائل اجتماعی، فرهنگی و ابعاد گوناگون مدیریت شهری شهر تهران در هم تنیده است.
 
وی ادامه داد: هنگام انتخابات شوراها مردم شهر ری به ما رای دادند، حتی اگر شده یک رای؛ بنابراین تا زمانی که ما در شورای شهر مسئولیت داریم نمایندگان مردم هستیم و به همین خاطر قاضی حکم توقف انتصاب شهردار ری را صادر کرد.
 
وی خاطرنشان کرد: نمایندگان استانداری در جلسه شب گذشته دیوان عدالت اداری تنها بخشی از قانون را عنوان می‌کردند اما مصلحت را نمی‌دیدند البته پایان جلسه به خوشی تمام شد و از استاندار تهران از این بابت تشکر می‌کنم.
 
بیادی افزود: پیش از این گفت‌وگوی تلفنی با تمدن، استاندار تهران داشتم که ایشان گفته بود ما ماموریم و معذور، شما حکم بگیرید تا ما قانون جدایی رای را اجرا نکنیم.
 
در شرایطی که باید وقت خود را در حل مشکلات اصلی پایتخت متمرکز کنیم، وارد مسائل حاشیه‌ای می شویم
 
به گزارش ایسنا، احمد مسجدجامعی عضو کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تهران هم با تاکید بر اینکه حوزه ری و تهران به لحاظ عملکردی و کارکردی در طول 150 سال اخیر پیوستگی شکلی و محتوایی داشته است، گفت: جدایی ری خساراتی را به مجموعه یکپارچه شهر تهران تحمیل می‌کند.
 
وی با اشاره به مشکلات گوناگونی اعم از آلودگی هوا، کودکان کار و فقر شهری که در تهران با آن مواجهیم، گفت: در میان این مسائل مکرر در مکرر، موضوع جدایی ری و انتصاب شهردار آن مطرح شده که به مردم ری و تهران فشار عصبی وارد می‌کند و در شرایطی که باید وقت خود را در حل مشکلات اصلی پایتخت متمرکز کنیم، وارد مسائل حاشیه‌ای می شویم.
 
مسجد جامعی از مقام قضایی بابت دستور توقف موقت اجرای حکم انتصاب شهردار ری تشکر کرد و در پایان سخنانش پیشنهاد داد که هر ماه یکی از جلسات شورا در سطح مناطق 22 گانه برگزار شود و جلسه امروز باب فتحی برای این موضوع باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
یافت آباد هم جدا شود