پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2 May 2024
 
۰

استخدام فداییان صدام دربحرین برای سرکوب

سه شنبه ۱۲ دی ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۲۶
کد مطلب: 263746
یک‌هزار نفر از فدائیان صدام با فرماندهی «طارق الشمری» در تاریخ 22 دسامبر 2012 با پرواز شماره GF976 گلف‌ایر از فرودگاه امان به بحرین منتقل و بعد از دریافت تابعیت، در سازمان امنیت این کشور استخدام شدند.
به گزارش جهان، یک منبع آگاه در شورای همکاری خلیج فارس در گفت‌وگو با فارس فاش کرد: دولت بحرین اقدام به جذب و ارائه تابعیت به نیروهای فدائیان صدام کرده و تاکنون بالغ بر یک هزار نفر از این نیروها جذب و پس از انتقال و طی مراحل اداری به عنوان شهروند بحرینی شناخته شده‌اند.
 
فدائیان صدام در سازمان امنیت بحرین استخدام شده‌اند

 
نیروهای مذکور ضمن در اختیار گرفتن مسکن و امکانات اولیه زندگی، با توجه به سابقه امنیتی و سرکوب مخالفان در زمان صدام بلافاصله به استخدام رسمی سازمان امنیت بحرین در آمده و در این سازمان مشغول به کار شده‌اند.
 
فدائیان صدام با فرماندهی سرتیپ طارق الشمری به بحرین منتقل شده‌اند
 
فدائیان صدام از طریق مرز زمینی از عراق وارد خاک اردن شده و از فرودگاه امان با پرواز شماره GF976 «گلف ایر» به فرودگاه بحرین منتقل و آخرین مجموعه روز شنبه مورخ 22دسامبر 2012 وارد خاک بحرین شده‌اند.
 
مدیریت انتقال این افراد به بحرین بر عهده سرتیپ ستاد «طارق الشمری»، از فرماندهان اسبق گارد ریاست جمهوری عراق در زمان صدام بوده است.
 
تمامی این نیروها از اعضای حزب بعث عراق و از عشایر عزاوی، جبر، دلیمی، تکریتی و شمر و نیز از استان‌های دیاله، تکریت، موصل و رمادی انتخاب شده‌اند.
 
خبر انتقال این افراد طی مصاحبه‌ای در روز پنجشنبه مورخ 7 دسامبر 2012 با شیخ «احمد السند» از معارضان بحرینی مورد تایید قرار گرفته است.
 
شیخ احمد السند در این مصاحبه گفته بود: همکاری بحرین و حزب بعث عراق با محوریت «خلیفه بن سلمان آل خلیفه» نخست وزیر پادشاهی بحرین بوده که با توجه به صدارت چهل ساله وی بر این مسند، همواره این همکاری بسیار عمیق، دیرینه و کهن بوده است.
 
شیخ السند اعلام کرده است: در آینده نزدیک ابعاد بیشتری از این همکاری را برملا و آشکار خواهد کرد.
 
این اولین بار نیست که دولت بحرین برای تغییر بافت شهروندی و همچنین سرکوب مخالفان خود از مزدوران دیگر کشورها استفاده می‌کند. دولت بحرین که در مدیریت بحران این کشور ناتوان است، از چندین سال پیش تاکنون حدود 5 هزار نفر از سلفی‌های اردن، پاکستان، لبنان، عربستان، عراق، یمن و افغانستان را به عنوان شهروند در بحرین پذیرفته و در نهادهای مختلف از جمله سازمان امنیت بکار گرفته است.
 
با شدت گرفتن روند انقلاب در بحرین نیز پادشاهی این کشور این سیاست را تشدید کرد و به افراد بیشتری تابعیت داد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *