جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

کدام خودروها اجازه افزایش قیمت ندارد؟

يکشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۱ ساعت ۱۴:۴۰
کد مطلب: 263382
افزايش قيمت فقط براي خودروهايي که استاندارد توليد آن از يورو2 به يورو4 ارتقاء يافته، مجاز است.
به گزارش جهان به نقل از اقتصاد ایران، مسعود موحدی قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص افزایش مجدد قیمت خودرو در بازار با اعلام این مطلب اظهار داشت: برای خودروهایی که استاندارد خود را ارتقاء داده شده، مجوز افزایش قیمت صادر گردیده است.

وی گفت: قیمت خودروهای لوکسی که نرخ آن بیش از ۴۵ میلیون تومان است نیز براساس مصوبه ای که سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان صادرکرده است، تعیین می شود.

قائم مقام وزیر صنعت، معدن وتجارت در پاسخ به سوال خبرنگار ما مبنی بر افزایش مجدد قیمت خودروهایی مانند ۲۰۶ تصریح کرد: خودروهایی که نرخ آن کمتر از ۴۵ میلیون تومان بوده و یا ارتقاء استاندارد نیافته است اجازه افزایش قیمت ندارد.

موحدی بیان کرد: در حال حاضر شاهد افزایش تولید در شرکت های خودروسازی بوده و قیمت محصولات آنها نیز با توجه به هزینه های تولید برآورد و اعلام شده است بنابراین نباید هیچ گونه افزایش نرخی در سطح بازار صورت بگیرد.

به دنبال نوسانات ارزی، تشدید تحریم ها و کاهش تولید از سوی شرکت های خودروسازی شاهد افزایش قابل توجه نرخ خودرو در بازار بودیم اما پس از رفع بخشی از این مشکلات قیمت خودرو برای چند هفته روند کاهشی به خود گرفت و ثابت ماند اما از هفته اخیر دوباره شاهد گران شدن نرخ خودرو در بازار هستیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *