پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 16 May 2024
 
۰

گشت‌زنی پلیس با مسلسل جنگی!

سه شنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۱ ساعت ۱۳:۵۷
کد مطلب: 260979
بر اساس طرح جدید مقامات شهری پاراگود ایالت آرکانزاس آمریکا، نیرو‌های پلیس از سال 2013 با لباس ویژه ضربت و مسلسل جنگی در خیابان‌های شهر گشت‌زنی می‌کنند.
به گزارش جهان، فارس به نقل از شبکه راشاتودی، در پی افزایش آمار جرم و جنایات در شهر پاراگود در ایالت آرکانزاس آمریکا، «مایک گاسکیل» شهردار و «تاد استوال» رئیس پلیس پاراگود در جلسه‌ای در ساختمان شورای شهر طرحی را تصویب کردند که بر اساس آن نظارت پلیس بر شهروندان این شهر از سال 2013 افزایش می‌یابد.
 
بر اساس این طرح، نیرو‌های پلیس با لباس ویژه ضربت و مسلسل‌های جنگی AR-15 در خیابان‌های شهر گشتزنی کرده و هویت شناسایی هر که را بخواهند بررسی می‌کنند.
 
بنا بر این گزارش، هدف از اجرای این طرح کاهش آمار جرم و جنایات در یکی از خطرناک‌ ترین شهر‌های آمریکا است.
 
بر اساس آمار‌های اطلاعاتی منتشر شده، شاخص جرم و جنایت در شهر پاراگود، بیش از دو برابر متوسط ملی در آمریکا از سال 2007 است.
 
این گزارش افزود: جنایاتی از قبیل تجاوز، دزدی شبانه، اقدامات مسلحانه در این شهر در سال‌های اخیر افزایش یافته است.
 
تاد استوال همچنین اعلام کرده است که نیرو‌های پلیس می‌توانند در هرلحظه‌ای هویت شناسایی شهروندان شهر پاراگود را بررسی کنند.
 
وی افزود: «اگر شما در حال پیاده‌روی در خیابان هستید؛ شما را متوقف کرده و از شما می‌پرسیم چرا در حال پیاده روی هستید؛ همچنین هویت شناسایی شما را بررسی می‌کنیم.»
 
اگرچه تصویب این طرح به دلیل نظامی‌شدن خیابان‌های شهر، مورد انتقاد شهروندان قرار گرفته اما مسئولان شهری آن را برای کاهش آمار جرم و جنایت مفید و تاثیرگذار دانسته‌اند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *