شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۱

آمارهایی عجیب از خرید اسلحه در آمریکا

سه شنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۱ ساعت ۰۸:۱۳
کد مطلب: 260897
آمار تعجب آور دیگر نیز نشان می دهد که در ماه نوامبر، شهروندان آمریكایی دو میلیون قبضه سلاح گرم، اعم از سلاح كمری و تفنگ های مختلف، خریداری كرده اند.
به گزارش جهان به نقل از باشگاه خبرنگاران، بعد از وقوع هر تیراندازی مخوف و تاسف آور، مردم و رسانه های آمریكایی می پرسند، آیا راه حلی برای این معضل وجود دارد؟ اما یكی از موضوعات و نکات مهمی که مردم این کشور اطلاع ندارند این است که فقط در ایام خرید كریسمس امسال، مردم آمریكا فقط اسباب ‌بازی و هدایا نخریده ‌اند، بلكه فروش سلاح‌های گرم در این ایام، ركورد جدیدی را در آمریكا به جای گذاشته است.
 
تیراندازی در مدرسه "سندی هوك" در شهر نیوتاون ایالت كنتیكت مرگبارترین حمله به مدرسه ‌ای ابتدایی در تاریخ آمریكا بوده است اما نکته اعلام نشده در این زمینه آن است که فقط در روز جمعه‌ پس از جشن شكرگزاری كه موسوم به "جمعه سیاه" بود و آغاز رسمی فصل خریدهای كریسمس و سال نو به حساب می ‌آمد، بیش از 154 هزار قبضه سلاح گرم به طور قانونی در آمریكا خریداری شده است.
 
آمار تعجب آور دیگر نیز نشان می دهد که در ماه نوامبر، شهروندان آمریكایی دو میلیون قبضه سلاح گرم، اعم از سلاح كمری و تفنگ های مختلف، خریداری كرده اند.
 
از سوی دیگر در حالی كه شمار سوپرماركت ‌های آمریكا بسیار زیاد است، فروشگاه ‌های قانونی و ثبت‌ شده ‌ای كه سلاح ‌های گرم به مردم می‌ فروشند، از تمامی سوپرماركت‌ های آمریكا بیشتر است. تعداد اسلحه فروشی‌ها در آمریكا حتی از رستوران‌ های فست‌فود مك ‌دونالد نیز پیشی گرفته است.
 
بر اساس آمار پلیس شهر نیوتاون در ایالت كنتیكت كه تیراندازی مرگبار در مدرسه آن رخ داده، در شعاع 10 مایلی این مدرسه كه شامل چهار بخش از ایالت كنتیكت می‌ شود، بیش از 400 فروشگاه فروش سلاح‌ های گرم وجود دارد.
 
وجود بیش از 200 میلیون سلاح گرمی كه هم‌ اكنون به صورت قانونی و بعضا غیرقانونی در دست مردم آمریكا قرار دارد، تضمین می‌ كند كه حتی افراد روانی یا كسانی كه تعادل روحی ندارند، هرگاه اراده كنند، به راحتی بتوانند به سلاح‌ های گرم، دسترسی پیدا كنند.
 
با این اوصاف، حتی اگر آمریكا همین امروز تصمیم بگیرد كه از این پس، فروش هرگونه سلاح گرمی را به شهروندان عادی این كشور ممنوع كند، آنقدر اسلحه در میان مردم آمریكا در حال حاضر وجود دارد كه مشكلات ناشی از حمل و استفاده از سلاح‌های گرم، تا سال های متمادی در آمریكا همچنان پابرجا خواهد ماند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *