سه شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 14 May 2024
 
۰

توصیه آیت الله مکارم به حاجی بابایی

چهارشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۴۱
کد مطلب: 259843
حضرت آیت الله مکارم شیرازی از وقوع حادثه دردناک آتش سوزی در یکی از مدارس پیرانشهر ابراز تاسف کرد و از وزیر آموزش و پرورش و مسؤولان خواست ضمن جبران خسارات وارده، اقدامات لازم را به منظور پیشگیری از وقوع حوادث مشابه انجام دهند.
به گزارش جهان به نقل از رسا، حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید، شامگاه سه شنبه در دیدار وزیر آموزش و پرورش، از وقوع حادثه ناگوار آتش سوزی برای جمعی دانش آموزان پیرانهشر ابراز تاسف کرد و خواستار اقدام فوری مسؤولان برای جبران خسارات وارده به حادثه دیده گان و همچنین اتخاذ تدابیر لازم به منظور پیشگیری از وقوع حوادث احتمالی در آینده شد.

این مرجع تقلید در ادامه با بیان این که پایه نخستین اعتقادات دینی در نهاد آموزش و پرورش گذاشته می شود، تصریح کرد: آموزش و پرورش نقش بسیار حیاتی و مهمی می تواند در اعتقادات مذهبی و برنامه های دینی داشته باشد.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی تاکید کرد: اگر مشکل در این جا حل شود در دانشگاه نیز جوانان بیمه خواهند شد و مشکلات دانشگاه دامان آنها را نخواهد گرفت.

وی خاطرنشان کرد: تربیت دینی چیزی نیست که تنها برای ثواب آخرت باشد، در دنیا نیز اگر بخواهیم زندگی سالم و آبرومندی داشته باشیم باید تربیت دینی مورد توجه ما باشد، در حال حاضر بی دین ها غوغایی در دنیا به راه انداخته اند و اجازه نمی دهند دنیا آرام باشد.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی سلامت جامعه را در گرو برخورداری افراد از دینداری محکم دانست و گفت: پایه این مهم در خانواده و آموزش پرورش گذاشته می شود و برای سلامت و امنیت انقلاب و نظام و تقویت در برابر جبهه دشمن، تربیت دینی لازم است.

این مرجع تقلید یادآورشد: آنچه ما را در جنگ به پیروزی رساند تربیت دینی بود، تربیت دینی کشور را نجات می دهد و آنچه دشمن از آن هراس دارد همین است، از این رو بایستی سرمایه های گذاری لازم در این عرصه انجام شود.
وی تاسیس دانشگاه فرهنگیان از سوی آموزش و پرورش را اقدامی ارزنده و بنیادین خواند و خطاب به وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: سراغ کارهای ریشه ای و بنیادین از این دست بروید تا نتایج آن عاید همگان شود.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی همچنین آموزش و پرورش را به حفظ و تقویت ارتباط تنگاتنگ با حوزه های علمیه توصیه کرد و گفت: ارتباط تنگاتنگ با حوزه بسیار مهم است، حوزه دریایی برای این نوع آموزش ها است و باید از سرمایه و ظرفیت حوزویان برای پیشبرد اهداف بیش از پیش استفاده کنید.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی خطاب به وزیر آموزش و پرورش ابراز داشت: برنامه های اصولی خود را به گونه ای انجام دهید که عرف رسمی آموزش و پرورش شود و نتوان در آینده با یک حکم آن را جابجا و عوض کرد.
گفتنی است، حمیدرضا حاجی بابایی وزیر آموزش و پرورش نیز در ابتدای این دیدار گزارشی از فعالیت ها و عملکرد این وزارت خانه ارائه کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *