سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 7 May 2024
 
۰

کشتی‌‌ها را در تنگه هرمز بازرسی می‌کنیم

چهارشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۱ ساعت ۰۸:۴۴
کد مطلب: 259797
جانشین فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: تنگه هرمز یکی از نقاط سوق‌الجیشی جهان است. بیشترین ذخایر گاز و نفت جهان در همین منطقه حساس است و در این منطقه خداوند به ما 19 جزیره داده که به مثابه 19 ناو هواپیمابر که ثابت و غرق نشدنی هستند، محسوب می‌شوند.
به گزارش جهان به نقل از ایسنا، دیادار پاسدار علیرضا تنگسیری در دیدار با مسوولان ستاد همایش سراسری جغرافیا، توسعه، دفاع و امنیت و جمعی از اساتید و دانشجویان با تشریح اقدامات و توانمندی‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در کنترل تنگه هرمز اظهار کرد: نیروی دریایی سپاه بر ورود و خروج شناورها از تنگه هرمز تسلط کامل دارد.

ما تمامی کشتی‌ها، شناورها و ناوهای نظامی را که وارد تنگه هرمز می‌شوند در مورد مقصد، نوع کشتی، مبدا، ملیت و غیره مورد سوال قرار می‌دهیم.

وی افزود: این کنترل را تا قبل از انقلاب فقط کشور عمان انجام می‌داد اما پس از انقلاب این فرزندان انقلاب هستند که نظارت و کنترل تنگه هرمز را انجام می‌دهند و امنیت را در آنجا برقرار می‌کنند و اگر هم آنها جواب ندهند با اعزام و گسیل شناور شناسایی میدانی و مثبت انجام می‌دهیم و در زمان شناسایی مثبت با ارتباطی که با آن شناور دارند، دقیقا جواب سوالات ما را می‌دهند که این یک اقدام اساسی و از موضع اقتدار است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *