جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

عربستان از ایران به سازمان ملل شکایت کرد

سه شنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۱۶:۳۴
کد مطلب: 254628
عربستان سعودی از ایران به دلیل آنچه نقض حریم هوایی و زمینی خود خواند، به سازمان ملل شکایت کرد.
به گزارش جهان فارس به رویترز نوشت، «عبدالله المعلمی» سفیر عربستان در سازمان ملل مدعی شد که ایران به حریم زمینی عربستان در نزدیکی چاه‌های نفتی و گازی تجاوز کرده است.

روزنامه سعودی «عکاظ» نیز نوشت که معلمی تصریح کرد: مقامات سعودی به «بان کی‌مون» دبیرکل سازمان ملل ابلاغ کرده‌اند که بالگردهای ایرانی بارها بر فراز میدان گازی در «الحصبة» پرواز کرده‌اند و علاوه بر آن دو قایق تندروی نیروی دریایی ایران متعرض کشتی وابسته به شرکت سعودی «آرامکو» شده‌اند.

وی افزود که شکایتنامه‌ای علیه تهران به ‌بان کی مون داده شده است که در آن درباره اقدام ایران در «نقض توافق نامه‌های مرزی و معاهده‌های رسمی دوجانبه» توضیح خواسته است.
 
سفیر عربستان در سازمان ملل اعلام کرد که دولت سعودی خواستار دخالت بین‌المللی در این‌باره نیست اما به دنبال بررسی اقدامات عملی لازم و مناسب برای تعامل با این مسئله است. ضمن اینکه عربستان حق پاسخ مناسب به این تجاوز برای دفاع از اراضی و منابع نفتی را برای خود محفوظ می‌داند.

وی تاکید کرد که عربستان پیامی در این رابطه به وزارت خارجه ایران فرستاده است.این در حالی است که مقامات ایرانی در روزهای اخیر از توقیف یک فروند شناور عربستان سعودی به دلیل ورود غیرمجاز به آب‌های استان بوشهر در جنوب ایران خبر دادند.
 
ایران تمامی ساحل شمالی خلیج فارس و عربستان سعودی بخش عمده ساحل جنوبی این دریا را در اختیار دارند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *