سه شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳ - 21 May 2024
 
۰

نمره رانندگی خانمها بهتر از آقایان است!

يکشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۱۴:۲۶
کد مطلب: 252968
رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تهران گفت: بر اساس آمار تخلفات رانندگی خانمها نسبت به آقایان بسیار کمتر است و نمره بهتری می گیرند.
به گزارش جهان به نقل از مهر، مرتضی طلایی روز یکشنبه در مراسم اختتامیه پنجمین جشنواره ترافیک و رسانه با تاکید بر نقش بی بدیل و تاثیر گذار رسانه ها در نهادینه کردن فرهنگ ترافیک گفت: رسانه ها باید نقش مطالبه گری داشته باشند و شهروندان انتظار دارند که رسانه ها پیگیر حقوق و مطالبات آنها باشند. در موضوع ترافیک حلقه های متعددی وجود دارد و تعامل خوب و تاثیر گذار بین نهادهای دخیل در موضوع ترافیک بسیار حائز اهمیت است.
 
وی افزود: در طول سالیان خدمتم هیچ زمانی بهتر از اکنون ندیده ام که همکاری و همیاری مدیریت شهری با پلیس راهنمایی و رانندگی در بهترین حالت ممکن باشد.
 
طلایی ادامه داد: رسانه ها دو نقش مهم و برجسته دارند که یکی از آنها نقش مطالبه گری و دیگری نقش پیوند دهندگی بین نهادها و سازمانها است به گونه ای که رسانه ها نباید تنها تایید کننده و تمجید کننده اقدامات سازمانهای مختلف باشند بلکه باید به گونه ای عمل کنند که مردم آنها را نمایندگان خود بدانند و از و سوی دیگر به طور مثال در حوزه ترافیک رسانه ها باید انسجام دهنده بین مجموعه های دخیل در این بخش باشند تا بتوانیم معضلاتی مانند ترافیک را از سر راه برداریم.
 
وی با بیان این که رسانه ها باید اشکالات و معایب حلقه های ترافیک را تشخیص دهند ، گفت : باید رسانه ها به گونه ای باشند و ابزارهایی را در اختیار داشته باشند که معایب و نقص ها را تشخیص بدهند و در این میان لازم است که ما خبرنگارانی مسلط و متخصص داشته باشیم که روحیه پرسشگری داشته باشند.
 
طلایی افزود: بر این اساس ضرورت دارد در رسانه ها حوزه های تخصصی پیرامون حمل و نقل ایجاد شود و خبرنگاران ویژه این حوزه فعالیت داشته باشند.
 
وی تاکید کرد: در خصوص موضوع ترافیک بهتر از است که روی یک یا دو موضوع تاکید داشته باشیم تا بتوانیم آرام آرام و به صورت ریشه ای مشکلات را رفع کنیم چرا که پرداختن به تمام موضوعات به صورت همزمان نتیجه بخشی کار را پایین می آورد.
 
طلایی در ادامه در خصوص اخباری که پیرامون پروژه پیاده راه سازی خیابان 17 شهریور منتشر شده است، گفت: من اعلام کرده بودم که پیوست اجتماعی این پروژه باید قویتر باشد و ذی نفعان در هر پروژه ای دخیل شوند اما در خصوص این پروژه که 80 درصد آن اجرایی شده کسی حرفی نزده بود و به یکباره جنجالهایی در این خصوص ایجاد شد. ما از رسانه ها انتظار داریم که نگاه کارشناسانه و عالمانه داشته باشند و موضوعات را از منظر فواید و مزایایی که برای مردم دارد پیگیری کنند در واقع تمام ابعاد یک پروژه را مورد ارزیابی قرار دهند.
 
وی همچنین در خصوص برداشت ناصحیح از اظهاراتش در شورای شهر تهران درباره رانندگی بانوان، گفت: من هرگز نگفتم که خانمها عامل ترافیک هستند بلکه گفتم عدم توجه دیگران به قوانین به گونه ای است که رانندگی همراه با احتیاط خانمها که البته بسیار هم خوب است در کنار بی مبالاتی سایرین سبب ایجاد اختلال می شود و در واقع اشاره ای به اقدام صحیح بانوان در چرخه ناصحیح فرهنگ ترافیک کشور داشتم که متاسفانه برخی آن را بد برداشت کردند.
 
طلایی افزود: بر اساس آمار تخلفات رانندگی خانمها نسبت به آقایان بسیار کمتر است و نمره بهتری نسبت به آقایان می گیرند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *