سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 7 May 2024
 
۰

زياد ننشينيد تا کليه بيمار نشود!

چهارشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۰۲:۱۵
کد مطلب: 250104
محققان به تازگی اعلام کرده‌اند کسانی که مدتی طولانی در طول روز می‌نشینند، بخصوص زنان بیشتر در معرض بیماری مزمن کلیه هستند.
به گزارش جهان به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ بررسيهاي قبلي نشان داده بود زياد نشستن خطر ديابت، بيماري قلبي و حتي بعضي سرطانها را زياد مي‌کند.
 
زناني که کمتر از سه ساعت در طول روز مي نشينند  30 درصد کمتر از بقيه (که بيش از 8 ساعت در روز مي نشينند به بيماري مزمن کليه مبتلا مي شوند.محققان توصيه مي کنند از انجام نيم ساعت ورزش در طول روز غافل نشويم زيرا ورزش منظم مانند پياده روي مي تواند خطر ابتلا به بيماري کليه در مردان را کم کند اما زنان تنها با خودداري از نشستن مي توانند از اين تهديدها رهايي يابند.
 
 کليه اندامي است که کار تصفيه خون و دفع مواد زايد بدن را به عهده دارد.بيماران مبتلا به بيماري کليه بيشتر در معرض بيماري قلب، کم خوني، بيماري استخوان و ساير بيماريها قرار مي‌گيرند.
 
نکته: جالب است بدانید نشستن طولانی برای همه افراد مضر است حتی برای کسانی که اضافه وزن ندارند و فعالیت و ورزش می‌کنند. بنابراین اگر مجبورید در محل کارتان طولانی بنشینید حتما در فواصل کار از جایتان برخیزید و کمی در اتاق راه بروید.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *