دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰

کم شدن سطح آب زمزم تکذیب شد

جمعه ۲۱ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۴۰
کد مطلب: 249281
رئیس کل امور حرمین شریفین خشک شدن آب زمزم یا کم شدن سطح آن را تکذیب کرد و گفت که این شایعات باطل و بی اساس است و بیان آن شک در قدرت خداوند عزوجل است.
به گزارش جهان، مهر به نقل از نسیج نشوت: عبدالرحمن بن عبدالعزیز سدیس رئیس کل امور مسجدالحرام و مسجدالنبی خشک شدن چاه زمزم یا کم شدن سطح آب آن را نفی کرد و گفت: برخی از مردم این شبهه را ایجاد کرده اند که آب چشمه زمزم خشک یا کم شده است. باید گفت که چاه زمزم نه خشک می شود و نه کم می شود و دامن زدن به این مسئله شک در قدرت خداوند عزوجل است.
 
وی با بیان اینکه برخی گمان می کنند که آب زمزم با آب های دیگر مخلوط می شود، هر گونه مخلوط کردن آب زمزم با آب های دیگر در مسجدالحرام را نفی کرد.
 
سدیس با بیان اینکه زمزم چشمه ای است که میراث خداوند در زمین به شمار می رود، تصریح کرد: اعراب در دوران جاهلیت به حجاج آب می دادند و این امر تا امروز ادامه دارد و آنها را با آب زمزم سیراب می کنند. 
 
رئیس کل امور حرمین شریفین از زائران خواست تا آب زمزم را به بهترین وجه استفاد کنند و آن را بیهوده نپندارند. امروز آب رسانی به زائران و حجاج به شیوه عالی و مناسبی انجام می گیرد. آب زمزم که از دوران حضرت ابراهیم و هاجر و اسماعیل به جامانده، بسیار مبارک است همانگونه که حضرت محمد (ص) آن را شفا خوانده است. بنابراین شک در آب زمزم که آیتی از آیات خداوند است بی اساس است .
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *