جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

حرف خود را یک مرتبه به کودک بگویید

دوشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۱۰
کد مطلب: 248672
یک روانشناس گفت: والدین باید توجه داشته باشند که حرف خود را یک بار به کودک بگویند تا بتوانند در تربیت او به نحوه مطلوبی اقدام کنند.
به گزارش جهان، "بهاره خشکرودی" در گفت‌ وگو با ایسنا، افزود: نداشتن حرف شنوی در سنین پیش دبستانی در کودکان بسیار شایع است و والدین باید در این گونه از موارد سنیجده و حساب شده پیش بروند تا بتوانند نتیجه مطلوبی را در تربیت فرزند خود مشاهده کنند.

وی در ادامه تصریح کرد: کودکان به دلیل اینکه دوست دارند وجود خود و استقلال خود را به رخ والدین بکشند گوش به حرف والدین و بزرگترهای اطراف خود نمی‎دهند و مجموعاً رفتار اشتباه والدین در این میان تکرار بایدها و نبایدها به کودکان است که فایده‎ای را در برنخواهد داشت.

این روانشناس با بیان اینکه والدین باید به صورت مستقیم از کودک خود مراقبت کنند، یادآور شد: والدین باید توجه داشته باشند که کنترل کودک از راه دور بسیار نامطلوب است، چرا که والدین باید چشم در چشم با کودکان خود صحبت کرده و درخواست‌‌های خود را از او بخواهند.

وی اظهارکرد: والدین باید به این نکته توجه داشته باشند که زمانی که کودک هنگام صحبت کردن با او در فکر چیز دیگری است، با زدن ضربه کوچکی به شانه او، او را متوجه خود کنند تا بداند کودک بداند منحصراً با او صحبت می‎شود.

این روانشناس با اشاره به اینکه باید با کودکان خود واضح صحبت کنید، خاطرنشان کرد: زمانی که از کودک خود کاری را درخواست می‎کنید به صورت کاملاً مشخص و با جزئیات کامل به چگونگی انجام کار، او را توجیه کنید تا او بفهمد که دقیقا از او چه انتظاری دارید.

وی خاطرنشان کرد: رفتار صحیح والدین در مواجه با کودک باعث تربیت نسلی فعال، پویا و با ادب می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *