شنبه ۵ خرداد ۱۴۰۳ - 25 May 2024
 
۰

اردوغان در مخمصه بدي گرفتار شده است

يکشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۰۴:۴۸
کد مطلب: 248592
يك روزنامه چاپ تركيه درباره حملات خمپاره اي اخير به خاك اين كشور نوشت شهروندان ما با موشك هاي اهدايي اردوغان به ارتش آزاد سوريه كشته شده اند.
به گزارش جهان، کیهان نوشت: ماردان ينارداك سردبير روزنامه «يورت» مي نويسد: موشك اندازي كه براي پرتاب موشك هاون به خاك تركيه از آن استفاده شده، تنها از سوي نيروهاي ناتو مورد استفاده قرار مي گيرد. اطلاعات به دست آمده از منابع موثق حاكي از آن است كه موشك انداز و موشك هاي «هاون» پرتاب شده به روستاي مرزي آكچاكالا را تركيه براي عناصر گروهك موسوم به «ارتش آزاد» ارسال كرده است.

وي تصريح كرد: بنا بر اطلاعات به دست آمده، مشخص مي شود كه سياست هاي نادرست اردوغان علت اصلي اصابت موشك به اين روستا و كشته شدن 5 شهروند ترك بوده است.

به گزارش العالم اين روزنامه سياست تشديد تنش ها كه در پي وقوع اين حادثه از سوي دولت به اجرا درمي آيد، تركيه را به سوي جنگي سوق مي دهد كه تمام منطقه را به آتش خواهد كشيد.

در همين حال اندي شرت عضو سازمان منزلت، حقوق بشر و صلح به پرس تي وي گفت: غرب دنبال نابودي سوريه و تضعيف تركيه است. چيزي كه من مي خواهم بگويم اين است كه اگر تركيه وارد جنگ شود، يعني اگر آنقدر بدفهم باشند و اردوغان اجازه دهد اوباما و كمرون وي را اغفال كنند كه مي تواند با نابودي يك همسايه تبديل به رهبري بزرگ شود، كشور خود وي با جنگي داخلي روبرو خواهد شد و اين مسئله دو مشكل را حل مي كند. بدين ترتيب غرب مي تواند سوريه را نابود كند و در عين حال زماني كه تركيه از داخل دچار مشكل شود، آنها مي توانند از دست ترك ها نيز راحت شوند و به آنها اجازه ندهند كه كشورشان بخشي از اروپا آنطور كه ترك ها مي خواهند، شود زيرا اين كشور درگير جنگ خواهد بود.

وي با اشاره به روحيه نژادپرستانه كشورهاي اروپاي غربي گفت: من در آلمان بوده ام. مردم اين كشور از مردم ديگر كشورهاي اروپا كه سفيدپوست نيستند، نفرت دارند. آنها حتي مردم اروپاي شرقي را دوست ندارند. بنابراين اساسا اين روشي براي نابودي تركيه است تا از تبديل شدن آن به قدرتي كه مي تواند با همسايگان مسلمان خود متحد شود، جلوگيري كنند.

آنها بايد از تظاهر به توانايي در پيوستن به اتحاديه اروپا دست بردارند. آنها به اين اتحاديه تعلق ندارند و بهايي كه خواهند پرداخت از دست دادن همه پيشرفت هايشان است.

در حالي كه روزنامه زودويچه سايتونگ چاپ آلمان در گزارشي خاطرنشان كرد «اردوغان اسير خواسته هاي شخصي در قبال سوريه شده و در مخمصه بدي گرفتار شده»، روزنامه انگليسي اينديپندنت خبر داد: روابط تركيه و آمريكا به خاطر بحران سوريه طوفاني شده است. اردوغان در آغاز بحران تصور مي كرد با آمريكا در يك صف ايستاده و هدف مشتركي دارند اما اوباما بسيار مردد است.

احساس ناراحتي اردوغان از اوباما ماه گذشته ميلادي، هنگامي آشكار شد كه اردوغان در مصاحبه با شبكه سي ان ان به شدت از رئيس جمهور آمريكا انتقاد كرد و گفت اوباما هيچ اقدامي در خصوص سوريه انجام نداده است. اين اظهارنظر تند مي تواند نشانه بدي براي روابط بين دو طرف باشد، به خصوص كه اردوغان وقتي احساس مي كند آنها در كنار وي نيستند، كنترل اعصاب خود را از دست مي دهد.

اينديپندنت تصريح كرد: بسياري از مردم تركيه مخالف سياست هاي اردوغان در قبال سوريه هستند و شروع به تظاهرات در مخالفت با اردوغان كرده اند، اين مشكل بزرگي براي دولت آنكاراست.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *