يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰

تقدیراز وزیرارشاد برای برخوردبا کاریکاتورموهن

سه شنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۱۶:۴۸
کد مطلب: 247737
شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی تهران طی بیانیه‌ای از وزارت ارشاد برای برخورد با کاریکاتور موهن و تحریم اسکار تقدیر کردند.
به گزارش جهان به نقل از فارس، شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی تهران بزرگ نامه‌ای خطاب به وزیر ارشاد نوشتند که متن آن در ذیل می‌آید:

جناب آقای حسینی وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی

این روزها زمزمه‌هایی به گوش می‌رسد که دشمنان اسلام به صرافت افتاده‌اند تا خواسته‌های مکتوم و مشترک خود را عملی کنند و در انگاره‌های خویش برایمان دندان تیز می‌کنند و متاسفانه رفتارهایی را از جانب برخی خودی‌های بی‌خودی  نیز شاهدیم که هم صدا با ایادی استکبار به توهین و استهزای فرزندان خلف روح الله می‌پردازند.

همانانی که هیچ هویت و محتوایی برای خود قائل نبوده و بر مبنای اصل پذیرش تکثر، حتی حاضرند هم سو با منافقین و ملعونان هتاک به ساحت قدسی اسوه حسنه دهر، در هفته شریف دفاع مقدس، پک‌های عمیق روشن فکری دود کنند و آرمان‌هایمان را به خماری بسپارند! البته دیگر جزء عادت‌های مالوف و روال‌های مرسوم مان شده است که هر چند وقت یک بار جبهه استکبار و مشتقات داخلی‌اش، عنان از کف دهد و شروع به بدمستی و لاطاعلات گویی کند.

ما دانشجویان انقلابی هم صدا با دل شکسته خانواده شهدا، ضمن اعلام انزجار از اقدام کاریکاتوریست سکولار روزنامه غرب زده شرق از اینگونه اقدامات ارزشمند وزارتخانه تحت امر شما مبنی بر برخورد قاطعانه با این نوع حرکات و اقداماتی نظیر تحریم جشنواره فرمایشی اسکار تشکر می‌کنیم و برای شما و همکاران زحمتکش تان از جانب باری تعالی طلب عافیت و بهروزی می‌نمائیم.

آقای وزیر!

در این برهه زمانی بر خود فرض می‌بینیم که ناگزیرا به این موضوع گریز ناپذیر اشاره کنیم که انتظار می‌رود همچون اقدام اخیرتان، با درایت و بصیرت خود، زخم‌های کهنه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را که به وسیله برخی مصلحت سنجی‌های ناشیانه و رفتارهای انفعالی اسلاف به وجود آمده است، هرچه سریع‌تر با مرهم اسلامی کردن بهبود بخشید. زخم‌هایی که با شعارهای متظاهرانه و بی ارزش اصلاحات به تن نشست و با نقاب‌های به ظاهر موجه و توجیه‌های مشمئز کننده عمیق شد.

متاسفانه هر روز شاهدیم که برخی تشکل‌های خودساخته، متشکل از عناصر دسته چندم سیاسی که لباسی از جنس هنر بر تن کرده‌اند، با دریافت بودجه‌هایی از بیت المال به جان فرهنگ و هنر مردم این مرز و بوم افتاده‌اند و این بودجه‌ها را صرف تبلیغ و پاسداشت کسانی می‌کنند که دشمنی خود با این ملت را در فتنه 88 در رسانه‌هایی از جنس خود داد زده‌اند و اینک که راه به جایی نبرده‌اند، دست از پا درازتر و به امید بازیابی جایگاه از دست رفته شان در میان مردم به کشور بازگشته‌اند. اما در این میان، فراموشکاری این خائنین به هنر که عامدانه بازیچه دستان نه چندان پنهان دشمن شدند شگفت آور است.

گویا اینها نبودند که برای به آشوب کشیدن کشور هر روز مصاحبه‌ای جدید با رسانه‌هایی که دشمنان قسم خورده این مردمند می‌کردند و گویا اینها نبودند که ساحت ارزشمند هنر را حفظ نکردند و آن را در خدمت دشمنان چندصدساله این مردم نهادند و شعر و آواز سر می‌دادند که تفنگت را ... .

جناب آقای وزیر! در میان این فراموشکاری‌های از سر ناچاری این وطن فروشان، ما انتظار مدیریتی انقلابی از جانب شما و مجموعه تحت امرتان در برخورد با این موارد را داریم. مدیریتی که برخورد با کاریکاتور موهن دفاع مقدس و تحریم اسکار، نمونه‌هایی از آن است. مدیریتی که در عرصه‌های هنری باید بیش از این رخ بنماید.

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه‌های تهران بزرگ
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *