يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 19 May 2024
 
۰

چرا مردم بايد به فرزندآوري تشويق شوند؟

سه شنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۳۳
کد مطلب: 247668
رييس مركز بهداشت خوزستان گفت:‌ جمعيت ايران به سمت سالمندي پيش مي‌رود و سياست كشور به گونه‌اي است كه بايد مردم به افزايش باروري تشويق شوند و ضمن آن، سلامت باروري‌ها نيز بايد تأمين شود.
به گزارش جهان، دكتر شهرام رفيع در گفت‌وگو با جهان، با بيان اين كه بهتر است باروري از سن 18 سالگي در زنان آغاز شود، اظهار كرد: از 18 تا 35 سالگي بهترين سنين براي باروري است. پس از اين سن ممكن است مادر يا فرزند دچار مشكلاتي شوند كه به همين دليل باروري در سنين بالاتر توصيه نمي‌شود.

وي افزود: بهتر است بين هر باروري فاصله‌اي سه ساله باشد تا مادر نيروي باروري داشته باشد، با اين وجود يك زن مي‌تواند در اين دروه چهار زايمان موفق و ايمن داشته باشد.

رفيع تصريح كرد: البته بسياري از خانواده‌ها ترجيح مي‌دهند تعداد فرزند كمتري داشته باشند كه براي پيشگيري از سالمند شدن جامعه بايد با كمك رسانه‌ها اين مشكل حل شود.

وي ادامه داد: افرادي كه فكر مي‌كنند از لحاظ اقتصادي، فرهنگي، اجتماعي و تربيتي مي‌توانند چهار فرزند داشته باشند بايد به فرزندآوري تشويق شوند. در دوره‌اي زماني رسانه‌ها داشتن بيش از سه فرزند را به جامعه بد معرفي كردند كه البته در اين امر زياده‌روي هم شد و تا حد زيادي با كاهش باروري مواجه شديم. اكنون همين رسانه‌ها دوباره مي‌توانند فرهنگ فرزندآوري را بين مردم جا بيندازند.

رييس مركز بهداشت خوزستان عنوان كرد:‌ از آن‌جا كه سطح توقع فرزندان افزايش يافته خانواده‌ها تصور مي‌كنند، نمي‌توانند از لحاظ اقتصادي تامين‌كننده فرزندانشان باشند. در اين موارد الگوي انتخاب‌شده براي زندگي اشتباه است كه در اين زمينه رسانه‌ها بايد مشكل را حل كنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *