دوشنبه ۷ خرداد ۱۴۰۳ - 27 May 2024
 
۰

خزان انقلاب 'گل رز' با دسته جارو!

دوشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۱۵:۱۸
کد مطلب: 247529
در آستانه انتخابات پارلمان گرجستان، انتشار فیلم کوتاهی از تصاویر شکنجه و تجاوز جنسی به زندانیان در یکی از زندانیان پایتخت، رئیس جمهور فعلی گرجستان را با فشار زیاد افکار عمومی روبرو کرده است.
به گزارش جهان به نقل از جام، شبکه صدای آمریکا (VOA) شب گذشته در گزارشی به انتخابات در گرجستان پرداخت. این شبکه گزارش داد: «انتخابات پارلمانی گرجستان فردا دوشنبه برگزار می شود. این رای گیری سرنوشت 150 کرسی مجلس گرجستان را مشخص خواهد کرد. حزب حاکم با اپوزیسیون قدرتمندی روبرو شده است. میتینگ انتخاباتی مخالفان در انتخابات مجلس گرجستان، ائتلافی از شش حزب و دسته سیاسی که عنوانی شبیه "آرزوی گرجستان" را برای خود انتخاب کرده اند و "بیدزینا ایوانیشویلی" رهبر میلیاردر این گروه است که از نتیجه روز دوشنبه کاملاً مطمئن به نظر می رسد.»

 به گزارش این شبکه، ایوانیشویلی در میتینگ انتخاباتی گفت: «کار این حکومت تمام است و مردم هم قبلاً نظرشان را در این باره اعلام کرده اند. روز دوشنبه و بعد از رأی گیری، این کار رسمیت می یابد. ما تیمی هستیم که می توان به آن اعتماد کرد؛ گروهی هستیم که از قدرت به نفع مردم بهره برداری می کنیم و باید برنده این انتخابات باشیم.»

صدای آمریکا درباره رهبر اپوزیسیون گرجستان گفت: «آقای ایوانیشویلی ثروت 6.5 میلیاردی خود را در روسیه به دست آورده و به عقیده ناظران، پیروزی ائتلاف او در این رأی گیری به گرم شدن روابط مسکو و تفلیس منجر خواهد شد.»

این شبکه ادامه داد: «گرجستان برای انتخابات پارلمانی آماده می شود که به خلاف این نوع رأی گیری ها در دو دهه گذشته، هر دو طرف برای پیروزی در آن مبارزه می کنند. رئیس جمهور فعلی گرجستان به خاطر تجاوز نظامی روسیه به کشورش و اقدام مسکو در به رسمیت شناختن دو ایالت "آبخازیا" و "اوستیای جنوبی" به شدت ضدروسی و طرفدار غرب است. وی در سخنرانی انتخاباتی خود گفت: در انتخابات روز دوشنبه باید به این سؤال پاسخ دهیم که آیا می خواهیم پیشرفت کنیم یا می خواهیم به گذشته برگردیم. بازگشت به گذشته به مفهوم این است که می خواهیم یک بار دیگر شاهد نفوذ روسیه در گرجستان باشیم.»

صدای آمریکا شرایط "میخائیل ساکاشویلی" (ملقب به دون کیشوت) که از طریق انقلاب های رنگی موسوم به انقلاب "گل رز" به پیروزی رسید، را سخت ارزیابی کرد و عنوان کرد: «انتشار فیلم کوتاهی از تصاویر شکنجه و تجاوز جنسی به زندانیان در یکی از زندانیان پایتخت، میخائیل ساکاشویلی رئیس جمهور فعلی گرجستان را با فشار زیاد افکار عمومی روبرو کرده است.»

(صدای آمریکا قسمت هایی از فیلم آزار زندانیان توسط زندانبانان را پخش کرد و گزارشگر این شبکه گفت: زندانبانان با دسته جارو به زندانیان تجاوز می کرده اند.)

به نظر می رسد ساکاشویلی که با انقلاب گل رز و ادعای تقلب در انتخابات به پیروزی رسید، در اثر فشار افکار عمومی به خاطر انتشار فیلم شکنجه و تجاوز جنسی به زندانیان، حالا خودش در شرایطی مشابه انقلاب های رنگی روبرو است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *