دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 May 2024
 
۰

آفرین گفتن آیت الله جوادی به استاد فرشچیان

يکشنبه ۹ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۱۵:۳۹
کد مطلب: 247332
آیت الله العظمی جوادی به محض اینکه در کنار ضریح مطهر امام حسین(ع) قرار گرفت در حالی که بغض گلوی ایشان را گرفته بود و طرح ضریح را نگاه می‌کرد، سه بار گفت: "آفرین بر استاد فرشچیان".
به گزارش جهان به نقل از مهر، ساخت ضریح مطهر امام حسین (ع) بعد از 6 سال به پایان رسید که درهفته گذشته و در آستانه میلاد با برکت امام رضا (ع) با حضور مسئولان ایرانی و عراقی رونمایی شد.

هیئت امناء ساخت ضریح مطهر امام حسین (ع) برای آخرین بار درب این کارگاه را برای بازدید و زیارت ارادتمندان و عاشقان سید الشهداء (ع) گشودند و قرار است مردم از روز سه شنبه 11 مهر ماه به مدت دو هفته از این ضریح مطهر دیدن کنند.

در این روز‌ها نیز برخی از مراجع تقلید و علما برای بازدید از ضریح مطهر امام حسین (ع) به محل کارگاه ساخت ضریح می‌آیند تا از این اثر هنری و معنوی دیدن کنند.

آیت الله العظمی جوادی آملی شب گذشته بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء در محل ساخت ضریح مطهر امام حسین(ع) در مدرسه علمیه معصومیه حضور یافت و این ضریح مطهر را زیارت کرد.

آفرین بر استاد فرشچیان

آیت الله جوادی به محض اینکه در کنار ضریح مطهر امام حسین(ع) قرار گرفتند در حالی که بغض گلوی ایشان را گرفته بود و طرح ضریح را نگاه می‌کردند، سه بار گفت آفرین بر استاد فرشچیان.

این مرجع تقلید در کنار ضریح از همه کسانی که در راستای خلق این اثر تلاش کردند تقدیر کرد و گفت: این کشور تا وقتی حسین بن علی(ع) را دارد تا ظهور امام زمان(عج) محفوظ است.

این مرجع تقلید در خصوص ویژگی‌های ضریح امام حسین(ع) ابراز داشت: هنر دینی در این ضریح به نمایش درآمده و معارف عقلی به صورت مکتوب در آن درج شده است.

آیت الله جوادی هم چنین از هیئت امنای ساخت ضریح خواست تا ویژگی‌های این ضریح را که هم علم، هم هنر و دارای پیام است را در گوشه‌ای از حرم امام حسین (ع) و یا در زیارتنامه سیدالشهداء درج کنند تا مردم با دانستن این ویژگی‌ها با یک دید دیگری به این اثر نگاه کنند.

طواف آیت الله مصباح به دور ضریح امام حسین (ع)

آیت الله محمد تقی مصباح یزدی نیز شامگاه روز گذشته به محل کارگاه ساخت ضریح آمد و از نزدیک ضریح جدید امام حسین (ع) بازدید و آن را زیارت کرد.

آیت الله مصباح به علت کسالت با ویلچر در محل کارگاه ساخت ضریح حاضر شد و و بعد از اینکه کنار ضریح قرار گرفت از همراهان خواستند تا ایشان را به دور ضریح مطهر امام حسین (ع) طواف دهند.

خلوت آیت الله مصباح و گریه‌های ایشان در گوشه‌ای از کارگاه ساخت ضریح همه حضار را تحت تاثیر قرار داده بود که ایشان به مدت ۲۰ دقیقه در این حال و هوا بودند.

نوه کوچک آیت الله مصباح هم هراز چند گاهی عکس‌هایی را که با تلفن همراه از ضریح مطهر امام حسین (ع) می‌گرفت را به ایشان نشان می‌داد و آیت الله مصباح هم با نوازش و لبخند به او پاسخ می‌داد.

ذکر مصیبت و مداحی حاج علی مالکی‌نژاد حال و هوای دیگری به محل کارگاه ساخت ضریح امام حسین (ع) می‌داد و در ادامه آیت الله مصباح در سخنان کوتاهی گفت: من خدا را شاکرم که این حیات را به ما عنایت کرده تا در برابر ضریح جدید امام حسین (ع) حضور یابیم.

وی از تلاش‌های دست اندرکاران ساخت ضریح تقدیر و ابراز امیدواری کرد تا مسئولین امر، با نیت خالص و مهارت لازم این ضریح را به کربلا و حرم امام حسین (ع) انتقال دهند.

آیت الله مصباح عنوان کرد: امید است هم کسانی که در طی این 6 سال تلاش کردند و هم کسانی که این ضریح را زیارت می‌کنند مورد شفاعت سیدالشهداء قرار گیرند.

ناگفته‌های مدیر پروژه ساخت ضریح امام حسین (ع) از روند ساخت ضریح

مدیر پروژه ساخت ضریح امام حسین (ع) نیز که در طی این سال‌ها و به خصوص این روز‌ها مصاحبه‌ها و صحبت‌های زیادی در خصوص ویژگی ضریح جدید امام حسین (ع) داشته در دیدار‌های آیت الله جوادی و آیت الله مصباح از ضریح مطهر به مطالبی تازه و شنیدنی از این اثر منحصر به فرد اشاره کرد.

محمود پارچه باف عنوان کرد: شخصی به اسم حاج محمد دانش اولین بار این فکر به ذهنش رسوخ کرد تا ضریح امام حسین(ع) را بازسازی کنیم و ایشان ما را دور خود جمع و بر انجام این کار اصرار داشت.

وی گفت: در اولین دیداری که برای آغاز کار با مرحوم آیت الله فاضل لنکرانی داشتیم ایشان وقتی از موضوع با خبر شدند اشک ریختند و تاکید کردند ما شیعیان باید این کار را انجام دهیم.

مدیر پروژه ساخت ضریح امام حسین(ع) با بیان اینکه اگر حمایت‌های آیت الله سیستانی و هماهنگی‌های ایشان با عتبه حسینی نبود این کار به سرانجام نمی‌رسد افزود: گروهی که برای خرید چوب ضریح، راهی بندر عباس شدند چوب را که متعلق به جنگل‌های برمه و صاحب آن یک تاجر سنی بود خریداری کردند که وقتی این فرد سنی مطلع شد که این چوب برای چه کاری قرار است مورد استفاده قرار گیرد استقبال کرد.

پارچه باف گفت: وقتی برای خرید نقره به خزانه بانک مرکزی رفتیم نقره‌های فراوانی در آنجا وجود داشت که کارکنان آنها تا وقتی فهمیدند این نقره برای چه کاری قرار است استفاده شود با چشمانی پر اشک خود را به نقره‌ها تبرک می‌کردند.

وی ابراز داشت: برنامه ریزی شده تا کاروانی برای انتقال ضریح به راه بیفتد و در مسیر با گذر از شهر‌ها و استانهای مختلف مورد بدرقه و زیارت مردم قرار گیرد که پیش بینی می‌شود این سفر به مدت ۴۰ روز ادامه پیدا کند.

مدیر پروژه ساخت ضریح امام حسین (ع) افزود: استاد فرشچیان بار اولی که ضریح را به طور کامل شده مشاهده کردند به خاک افتاد و سجده شکر کرد و از خوشحال اشک ریخت و می‌گفت باورم نمی‌شود این اثر به اتمام رسیده باشد.

پارچه باف عنوان کرد: افراد زیادی بودند که می‌خواستند هزینه‌های ضریح را تقبل کنند اما در راستای تاکید مراجع تقلید که فرمودند بگذارید همه مردم در ساخت ضریح مشارکت داشته باشند.

وی عنوان کرد: برای ساخت ضریح مطهر، 120 کیلو گرم طلا از سوی مردم به خصوص بانوان هدیه شد که پس از آب کردن و خالص سازی به صورت صفحاتی از طلا در بدنه ضریح به کار گرفته شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *