جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 17 May 2024
 
۰

خصوصی بازی جای خصوصی سازی را گرفته!

يکشنبه ۹ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۱۲
کد مطلب: 247260
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به پیام مقام معظم رهبری مبنی بر اجرای اصل 44 قانون اساسی گفت: آن گونه که باید به این اصل نپرداختیم و به جای خصوصی‌سازی خصوصی بازی شد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، بهروز نعمتی در همایش بزرگ فعالان اقتصادی و اعضای اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان همدان، وجود ذخایر غنی سیلیس در همدان را بی‌نظیر توصیف کرد و افزود: این معادن غنی همچنان در معرض فراموشی و باد و خورشید هستند.

وی با اشاره به قرار گرفتن استان همدان در بهترین منطقه جغرافیایی و محور غرب کشور اظهار داشت: باید معادن سیلیس، آهک، آهن و محصولات کشاورزی این استان مورد توجه ویژه قرار گیرد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس از همدان با عنوان استانی تجاری و در مسیر جاده ابریشم یاد کرد و گفت: وجود آثار و پیشینه تاریخی گواه این مطلب است.

وی تصریح کرد: استان همدان با توجه به دارا بودن معادن غنی می‌تواند کشور را در زمینه تولید و اشتغال نجات دهد اما متأسفانه در این زمینه مظلوم واقع شده است.

نعمتی در ادامه به عوامل و مشکلات موجود در عرصه اقتصاد اشاره کرد و ادامه داد: دولت باید قانون کسب و کار را که مصوب شده به صورت کامل اجرا کند.

وی از قفل شدن تولید کشور خبر داد و گفت: یکی از عوامل مشکلات در تولید بانک‌ها هستند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه امروز تولیدکنندگان در حال نابودی هستند، تصریح کرد: بدهکاری تولید کننده به بانک، جرائم تأخیری و همچنین موضوعات دیگر، موانع بر سر راه تولید کننده هستند که اجازه فعالیت را به آنان نمی‌دهد.

وی اضافه کرد: فشارهای وارد شده به تولیدکننده آنها را زمین‌گیر کرده و افراد توانمند در این عرصه ناتوان شده‌اند.

نعمتی خاطرنشان کرد: امروز بعد از گذشت چندین سال تولید کننده ما می‌داند که چه کالایی را باید تولید کند و با چه قیمتی به فروش برساند پس این همه فشار برای چیست.

وی بحث دولتی بودن ارز را از دیگر مشکلات تولیدکنندگان بیان کرد و گفت: دلیلی ندارد که تولید کننده ارز را به نرخ دولتی خریداری کند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس یادآور شد: در استان همدان تولیدکنندگان با هزار مصیبت ارز خریداری می‌کنند اما موفق به وارد کردن کالا نشده‌اند.

وی با اشاره به پیام مقام معظم رهبری مبنی بر اجرای اصل 44 قانون اساسی خاطرنشان کرد: متأسفانه آن گونه که باید به این اصل نپرداختیم و به جای خصوصی‌سازی خصوصی بازی شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *