چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 1 May 2024
 
۰

حمله‌بودایی‌ها باشمشیربه مسلمانان‌میانمار

يکشنبه ۹ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۰۵:۲۷
کد مطلب: 247200
بودایی‌های میانمار همچنان به حملات خود علیه مسلمانان این کشور ادامه می‌دهند و بر اساس گزارش‌ها با شمشیر و اشیای برنده به برخی مناطق مسلمانان حمله کرده‌اند.
به گزارش جهان، فارس به نقل از شبکه خبری «الجزیره»، منابع محلی اعلام کردند گروه‌های مسلح از بودایی‌ها که راهبان افراطی نیز آنها را همراه می‌کردند مناطق مسلمان نشین در ایالت اکیاب در منطقه آراکان را محاصره کرده‌اند.

شاهدان عینی اعلام کردند که گروه‌هایی از بودایی‌ها با شمشیر و فلزات برنده اقدام به آتش زدن تعدادی از منازل مسلمان کردند.

بوداییها به دولت میانمار هشدار داده‌اند در صورتی که به خواسته‌های آنها درباره مسلمانان عمل نکنند، علیه دولت قیام خواهند کرد.

آنها از دولت خواسته‌اند تا حق شهروندی و شناسنامه‌های مسلمانان در این منطقه را گرفته و آنها را از کشور اخراج کرده یا آنکه در اردوگاه‌هایی تحت نظر سازمان ملل قرار دهند.

مسلمانان میانمار که از آنها با عنوان «روهینگا» یاد می‌شود در شمال منطقه آراکان در غرب میانمار ساکن هستند اما دولت میانمار آنها را شهروند این کشور به شمار نمی‌آورد و مدعی است که آنها مهاجران غیر قانونی هستند که از بنگلادش وارد این کشور شده‌اند.

سازمان ملل روهینگاها را یکی از بیشترین اقلیت‌هایی دانسته که در شرایط بسیار دشوار قرار دارند.

بر اساس گزارش سازمان‌های امدادرسان، بیش از صد هزار آواره مسلمان میانماری وجود دارد که حدود 80 هزار نفر از آنها در اردوگاهی در شمال غرب میانمار ساکن هستند

آوارگان مسلمان میانماری از نقص شدید در دارو، غذا، پوشاک و اردوگاه رنج میبرند.

آنها همچنین از عدم توجه دولت میانمار به حمایت از مسلمانان در برابر حملات بودایی‌ها شکایت می‌کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *