چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 15 May 2024
 
۰

تدبیرهای حضرت معصومه علت بقای تشیع

دوشنبه ۳ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۰۹:۵۴
کد مطلب: 246287
رئیس مجمع جهانی شیعه‌شناسی گفت: تدبیرهای حضرت معصومه(س) یکی از علل بقای تشیع در دوران امام کاظم(ع) بود.
به گزارش جهان، حجت‌الاسلام علی انصاری بویراحمدی در گفت‌وگو با فارس ضمن تبریک دهه کرامت اظهار کرد: حضرت معصومه(س) دارای شخصیتی بارز و ویژه‌ است که در بین بانوان جهان اسلام به زیبایی می‌درخشد.

وی با اشاره به شخصیت فردی کریمه اهل بیت(س) گفت: این بانوی بزرگوار خواهر و فرزند امام است و منش، کردار، رفتار، اعمال، سخن، گفتار و تمام زوایای وجودی وی نیکو، پسندیده و در اوج کمال بوده است.

رئیس مجمع جهانی شیعه‌شناسی خاطرنشان کرد: در دوران حیات حضرت معصومه(س) نزدیکان وی به شخصیت فوق‌العاده، ارزشی بودن و در کمال بودن وی اعتراف کرده‌اند.

وی با اشاره به علم حضرت معصومه(س) گفت: حضرت معصومه(س) از معدود بانوانی است که از علم سرشار برخوردار بوده بنابراین زمانی که شیعیان نزد امام موسی کاظم(ع) برای طرح سئوالات می‌رسیدند، کریمه اهل بیت(س) تمام سئوالات علمی، فقهی و تخصصی آنها را پاسخ می‌داد.

انصاری‌ بویراحمدی محدثه را از دیگر صفات حضرت معصومه(س) ذکر کرد و افزود: حضرت معصومه(س) راوی حدیث اهل بیت(ع) و پیامبر اکرم(ص) است و دارای ارزش وجودی فراوانی بود.

وی خاطرنشان کرد: حضرت معصومه(س) دارای شخصیت ویژه اجتماعی بود و توانست گروه‌های مختلفی که وابسته به اهل بیت(ع) بودند و جانشان در خطر بود را به مکان‌های امن هدایت کند.

رئیس مجمع جهانی شیعه‌شناسی با بیان اینکه تدبیرهای حضرت معصومه(س) یکی از علل بقای تشیع در دوران امام کاظم(ع) بود گفت: این بانوی بزرگوار در دوران زندانی بودن پیشوای هفتم، شیعیان را رهبری و هدایت کرد.

وی یادآور شد: کریمه اهل بیت(س) ولایت‌مداری را در دوران خود به اوج و نهایت رساند و همواره پشتیبان خط ولایت و امامت بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *