جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 3 May 2024
 
۰

روايت شيرين ارادت امام رضا(ع) به خواهرش

دوشنبه ۳ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۰۸:۵۳
کد مطلب: 246276
خادم امام رضا(ع) و يكي از دربانان بهشت رضوی(ع)گفت: حضرت امام رضا(ع) ارادت ويژه‌ای به حضرت معصومه(س) دارد.
به گزارش جهان، «حاج محسن ضيائي» در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این مطلب خاطره‌‌اي از یکی از خادمان امام رضا از ماجراي شفا يافتن يك دختر خردسال نابينا را در حرم مطهر امام رضا(ع) ذكر كرد.

این خادم کهنسال امام رضا(ع) اظهار کرد: من اين خاطره را از يكي از مخلص‌ترين خادمان حرم امام رضا(ع) به نام «مرحوم حاج باقر فخلئي» شنيده‌ام و به نقل از ايشان براي شما بازگو مي‌كنم.

مرحوم حاج باقر فخلئي نقل مي‌كرد كه: «من در حال كشيك بودم كه خانمي آمدند و به من گفتند يك مورد شفا اتفاق افتاده است و دختري كه نابينا بوده، بينايي خود را كاملاً به دست آورده است».

«دختر را پيدا كردم و هر سووالي راجع به اينكه اسمت چيست؟ از كجا آمده‌اي و چگونه شفا گرفته‌اي؟ مي‌پرسيديم جوابي نمي‌داد و مي‌گفت: بايد پدرم باشد تا بگويم، چون امام رضا(ع) چيزي گفته كه بايد به پدرم بگويم».

حاج محسن ضيائي در ادامه افزود: مرحوم حاج باقر فخلئي به هر ترتيبي كه بود پدر اين دختر را از داخل حرم مطهر پيدا مي‌كند و ماجرا را براي او بازگو مي‌كند.

اين دربان حرم امام هشتم به نقل از حاج باقر فخلئي ادامه داد: دختر كه پدرش را مي‌بيند به او مي‌گويد: «من حضرت رضا را در خواب ديدم و به من گفت كه به پدرت بگو اين حرف را به خواهر ما (حضرت فاطمه معصومه(س) نزن».

مرحوم حاج باقر مي گويد ماجرا را از پدر دختر پرس و جو كرديم كه پدر دختر اين طور جواب داد: «من و تنها دخترم از رشت آمده بوديم، براي شفا يافتن دخترم به امام رضا(ع) متوسل شديم».

پدر دختر مي‌گفت:« 38 شب در مشهد مانديم و خيلي خسته شده بوديم، از اينكه دخترم شفا نگرفته بود خيلي ناراحت بودم، يك شب به پشت پنجره فولاد رفتم و به امام رضا(ع) گفتم، «يا امام رضا اگر نمي‌خواهي دخترم را شفا بدهي، شفا نده، ولي من شكايت شما را به حضرت معصومه مي‌كنم».

اين حرف را گفتم و رفتم كنار دخترم كه خوابيده بود نشستم، امام رضا(ع) هم به خواب دخترم مي‌آيد و او را شفا مي‌دهد و به او مي‌گويد كه به پدرت بگو، اين حرف را به خواهر ما نزن».

حاج محسن ضيائي در پايان این گفت‌‌وگو با ایسنا یادآور شد: آری امام رضا(ع) ارادت ويژه و خاصي به خواهرشان حضرت فاطمه معصومه(س) دارند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *