دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 6 May 2024
 
۰

پرسپوليس باخت/ كريمي هم مشكل نبود!

يکشنبه ۲ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۲۰:۲۶
کد مطلب: 246224
تيم فوتبال پرسپوليس در روزي كه علي كريمي و كريم انصاري‌فرد را حتي روي نيمكت هم نداشت، با شكست مقابل سپاهان بيش از پيش وارد بحران شد.
به گزارش جهان به نقل از ايسنا، در آخرين ديدار هفته‌ي نهم ليگ برتر فوتبال، از ساعت 18:30 تيم فوتبال سپاهان در ورزشگاه فولادشهر اصفهان ميزبان پرسپوليس بود كه اين بازي در پايان با دو گل به سود سپاهان به پايان رسيد. كلاه كج (51) و سوكاي (72) گلزنان اين بازي بودند.

در تركيب پرسپوليس، نيلسون، نورمحمدي، بنگر، حسيني، ماهيني، نقي‌زاده، مهدوي‌كيا، نوري، معدنچي، كاظميان و نوروزي بازي مي‌كنند.

** نيمه نخست

در اين نيمه دو تيم حملات زيادي را روي دروازه‌هاي يكديگر انجام دادند كه در اين ميان سهم ميزبان بيشتر بود.

محمدرضا خلعتبري با استارت‌هاي سريع خود چندين بار مدافعان پرسپوليس را آزار داد. در يكي از حمله‌هاي سپاهان، پاس عمقي زيباي خلعتبري به نويدكيا رسيد كه كاپيتان سپاهان در موقعيتي تك به تك توپ را از كنار دروازه‌ي پرسپوليس به اوت زد. در اين صحنه پيش از آن‌كه نويدكيا توپ خود را شوت كند معدنچي از پشت پيراهن او را كشيد و بازيكنان سپاهان به همين موضوع معترض بودند كه مظفري‌زاده داور بازي به ژالوويچ مهاجم زردپوشان به دليل اعتراض اخطار داد.

در دقيقه 26 حركت خوب جواد كاظميان با پاس رو به عقب او به محمد نوري همراه شد اما هافبك پرسپوليس با بي‌دقتي در جلوي دروازه توپ را به آسمان زد.

يك دقيقه بعد خلعتبري از پشت محوطه جريمه پرسپوليس با پاي چپ شوت محكمي به سمت دروازه‌ي نيلسون شليك كرد كه دروازه‌بان سرخپوشان آن را مهار كرد.

در دقيقه 35 حركت زيباي محمد نوري و پاس عمقي او براي معدنچي موقعيت خوبي براي شاگردان ژوزه فراهم كرده بود كه پاس عرضي معدنچي در ميانه راه به وسيله‌ي فرشيد طالبي به كرنر تبديل شد.

يكي از نكات حاشيه‌اي بازي اين بود كه هر زمان محسن بنگر پا به توپ مي‌شد هواداران سپاهان با هو كردن اين بازيكن سعي داشتند تمركز او را بر هم بزنند. بنگر و سيد جلال حسيني در ابتداي اين فصل از سپاهان به پرسپوليس پيوستند.

** نيمه دوم

با شروع نيمه دوم سپاهاني‌ها بازي را هجومي آغاز كردند و در دقيقه 50 شوت سنگين خلعتبري با دفع ژوزه به كرنر رفت.

يك دقيقه بعد حركت تيم ميزبان از سمت راست با پاس عرضي به داخل محوطه جريمه پرسپوليس همراه شد كه اشتباه مهدوي‌كيا توپ را مقابل پاي عادل كلاه‌كج قرار داد و او هم به راحتي نخستين گل بازي را براي سپاهان به ثمر رساند.

پس از اين گل بود كه پرسپوليس بي‌محابا حمله مي‌كرد و سپاهان بارها روي ضد حملات بوسيله بازيكناني چون خلتعبري و سوكاي روي دروازه حريف خطرساط مي‌شد.

مانوئل ژوزه كه علي كريمي و كريم انصاري‌فرد را براي اين بازي حتي در ليست 18 نفره هم قرار نداده بود، چيزي براي از دست دادن نمي‌ديد و همزمان دو مهاجم بلند زن خود يعني ايمون زايد و محمد قاضي را به زمين آورد تا روي توپ‌هاي بلند و سانترها از قابليت‌هاي اين دو بازيكن استفاده كند.

با اين حال پرسپوليس كه مشخص بود از خلق موقعيت روي دروازه سپاهان ناتوان است فرصتي براي دو مهاجم جديد خود به وجود نياورد.

روي يكي از ضد حملات سپاهان اين جواهير سوكاي بود كه از پشت دفاع پرسپوليس فرار كرد و با شوتي نه چندان محكم دومين گل شاگردان كرانچار را به ثمر رساند. جاي‌گيري اشتباه نيلسون كه در اين بازي چندان مطمئن كار نكرده بود باعث شد سوكاي از زاويه‌اي بسته اين گل را وارد دروازه كند.

در دقيقه 85 پاس عرضي خوب سپاهاني‌ها سوكاي را در موقعيتي عالي قرار داد كه ضربه او پس از برخورد به تير دروازه به بيرون رفت.

سپاهان در نهايت با همان دو گل پرسپوليس را شكست داد و با اين سه امتياز تعداد امتيازهاي خود را به 17 رساند و به دليل تفاضل گل بهتر نسبت به سايپا به رده دوم جدول صعود كرد.

پرسپوليس اما متحمل چهارمين شكست فصل خود شد و با همان 7 امتياز همچنان در رده پانزدهم جدول قرار دارد تا بحران بيش از پيش خود را در اين تيم نشان دهد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *