جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 10 May 2024
 
۰

تعهدمن به رسول خدا(ص)است نه سفيرآمريكا

يکشنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۰۵:۰۴
کد مطلب: 244821
يك نگهبان كنسولگري آمريكا در بنغازي درباره اينكه چرا مانع از حمله به كنسولگري ايالات متحده نشده مي گويد اولين و آخرين پايبندي من به پيامبر اسلام(ص) است و نه كنسولگري آمريكا.
به گزارش جهان، کیهان نوشت: روزنامه القدس العربي درباره انفجار غيرت مسلمين براي دفاع از ساحت پيامبر اعظم(ص) نوشت: هدف از توليد فيلم اهانت به مقدسات اسلامي، فتنه انگيزي و ايجاد درگيري و زد و خورد بين مسلمانان و مسيحيان در مصر و ديگر كشورهاي عربي بود، ولي آنچه كه اتفاق افتاد كاملا برعكس انتظار آنها بود. در تظاهرات اعتراض آميز مقابل سفارتخانه هاي آمريكا ديديم كه مسيحيان شانه به شانه مسلمانان حركت كردند، و حتي اگر بگوييم برخي از آنها خشمگين تر بودند، مبالغه نكرده ايم.
عبدالباري العطوان سردبير القدس العربي مي نويسد: اين فيلم توهين آميز و مشمئزكننده، پيروان همه مذاهب اسلامي را متحد كرد و همه اختلافاتي را كه طي ماه هاي اخير بين آنها به وجود آمده بود، از بين برد.
وي خاطر نشان كرد: يكي از نگهبانان كنسولگري آمريكا در بنغازي در پاسخ به اين سأال كه چرا مانع از حمله به اين كنسولگري و كشته شدن سفير و سه ديپلمات آمريكايي نشده، تاكيد كرد كه با مسلمانان همدردي كرده است. وي گفت كه بين دو گزينه مسلمانان خشمگين و معترض به اهانت به اسلام و سفير آمريكا و كنسولگري آن، برادران مسلمانش را انتخاب كرده؛ زيرا اولين و آخرين پايبندي او پيامبر است و نه سفير و كنسولگري آمريكا.
عطوان با اشاره به اظهار تعجب وزير خارجه آمريكا در خصوص حمله به كنسولگري اين كشور در بنغازي، گفت: هيلاري كلينتون و اكثر مراكز مطالعات و تحقيقات كه مدعي آگاهي از امور اسلام و خاورميانه هستند، اين واكنش را درك نمي كنند؛ به همين دليل كلينتون از واكنش ليبيايي ها متعجب شد.
عطوان با اشاره به توهين هاي مكرر در دنيا به مسلمانان و مقدسات آنها، مانند كشيدن كاريكاتورهاي توهين آميز، سوزاندن نسخه هايي از قرآن كريم، اهانت به اجساد مسلمانان كشته شده در افغانستان، اشغال اراضي اسلامي، يهودي سازي قدس و به رسميت شناختن اشغال سرزمين فلسطين، گفت: از كشته شدن افراد در حوادث خونبار و واكنش هاي تند به سفارتخانه هايي كه بايد طبق قوانين بين المللي امن باشند متاسفيم؛ ولي آيا با اشغال كشورها و قتل صدها هزار نفر، اين قوانين نقض نمي شود؟!
عطوان تاكيد كرد: شديدترين حملات به سفارتخانه هاي آمريكا در پايتخت كشورهايي صورت گرفت كه از ديكتاتورها آزاد شده و مردم دولتهاي اسلامي را برگزيدند، تا از اين راه انزجارشان را از سالها ستمگري حاكماني مانند حسني مبارك و زين العابدين بن علي كه از سوي آمريكا حمايت مي شدند، نشان دهند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *