سه شنبه ۱۵ خرداد ۱۴۰۳ - 4 Jun 2024
 
۰

قيمت آب افزايش نيابد مردم ضرر مي‌كنند!

شنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۰۹:۵۸
کد مطلب: 244678
درحالي هنوز آب را به قيمت سه ماهه دوم سال 1389 عرضه مي‌كنيم كه سه ماهه دوم سال 1391 رو به اتمام است و دو سال است كه قيمت آب از قيمت كالاهاي بازار عقب افتاده است.
به گزارش جهان، مديرعامل شركت‌ آب و فاضلاب شهر تهران در گفت‌وگو با ايسنا با اشاره به خريد لوله، كنتور و ديگر تجهيزات با هزينه دو تا سه برابر نسبت به سال 89 گفت:‌ قيمت ابزار و كالاها سه برابر شده، درحالي كه قيمت كالايي كه عرضه مي‌كنيم به قيمت سال 1389 است و توان ما در اين شرايط تحليل مي‌رود و نمي‌توانيم به موقع خدمات ارائه كنيم و پاسخگوي انتظارات مردم باشيم.
 
حبيب‌الله براتي كه تاكيد داشت بيشتر به عنوان يك كارشناس در اين ارتباط اظهارنظر مي‌كند، افزود: با اين شرايط ما در ارائه خدمات، از شهرسازي و از ايجاد تجهيزات زيربنايي عقب مي افتيم و نمي توانيم پاسخگو باشيم.
 
وي تصريح كرد: با عدم اجراي گام دوم هدفمندي‌ يارانه‌ها دچار مشكل مي‌شويم؛ شهر مي‌سازند، ما لوله گذاري انجام نداديم، مخزن نزديم، تصفيه خانه را نمي‌توانيم درست كنيم و اين‌ها همه باعث مي‌شود كه شركت آب و فاضلاب نتواند پا به پاي شهر حركت كند و قاعدتا عقب ماندگي‌ها روز به روز افزايش پيدا مي‌كند.
 
قيمت‌گذاري آب سخت‌ترين كار كشور است
 
مديرعامل شركت آب و فاضلاب شهر تهران با تاكيد بر اين‌كه قيمت گذاري آب هميشه سخت‌ترين كار در كشور ما بوده است، به ايسنا گفت: تمام دولت‌ها سخت‌گيرانه‌ترين قيمت گذاري را همواره در حوزه آب انجام مي‌دادند؛ الان هم اين اتفاق مي‌افتد. به لحاظ كارشناسي شركت‌هاي آب و فاضلاب وابسته به درآمدهاي داخلي هستند و درآمدهاي داخلي است كه تاسيسات را ايجاد مي‌كند.
 
براتي با بيان اين‌كه «اگر درآمد داخلي نداشته باشيم، تاسيساتي نمي‌توانيم ايجاد كنيم»، تاكيد كرد:‌ از ديد كارشناسي در دراز مدت مردم بيشتر زيان مي‌بينند.شايد از ديد عامه اين گونه نباشد و به طور مثال من به عنوان يك مشترك آب اگر الان پول كمتري بدهم راضي‌تر باشم، اما در دراز مدت زيان مي‌كنيم.
 
اين مقام مسئول تصريح كرد: درآمد نداريم و عقب مي‌افتيم. با مشاهده مناطق اطراف ديده مي‌شود كه سيستم آب با شهرسازي جلو نمي‌رود. شهر را مي سازند، اتوبان مي‌زنند چهارپنج سال بعد، آسفالت مي‌كنيم و آب و فاضلاب را ساماندهي و هزينه‌هاي معبرسازي را تكرار مي كنيم.
 
مديرعامل شركت آب و فاضلاب تهران ادامه داد: اين هزينه‌ها از جيب مردم مي‌رود، براي ناهماهنگي‌ها بين شهرسازي‌ها و ايجاد تجهيزات زيربنايي، آب، گاز، برق و مخابرات، مردم هزينه مي‌دهند. شايد شهرداري متر مربعي 500 هزار تومان هزينه مي‌كند، ما يك بار ديگر زمين را بكنيم چرا كه همزمان توان اجرايي نداريم با سازمان‌ها و ارگان‌هاي ديگر شهرداري جلو برويم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *