سه شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 14 May 2024
 
۰

بازتاب پیام رهبر معظم انقلاب در رسانه ها

جمعه ۲۴ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۰۸:۱۹
کد مطلب: 244488
پیام حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پی اهانت نفرت انگیز دشمنان اسلام به ساحت نورانی پیامبر اعظم(ص) ، در رسانه های خارجی بازتاب وسیعی داشت.
به گزارش جهان به نقل از ایرنا؛ خبرگزاری های خارجی با برجسته کردن پیام مقام معظم رهبری در اخبار خود ، اعلام کردند که رهبر ایران از آمریکا خواسته است تا سازندگان فیلم موهن ضد اسلامی مجازات شوند.

خبرگزاری فرانسه در همین خصوص نوشت، رهبر معظم جمهوری اسلامی ایران روز پنجشنبه از آمریکا خواست تا عوامل پشت پرده ساخت فیلم ضد اسلامی را مجازات کند.

خبرگزاری مذکور با بازتاب بخشی از پیام مقام معظم رهبری در این خصوص از قول ایشان نوشت: ˈ اگر آمریکایی ها در این خصوص صادق هستند و طبق گفته خود نقشی در این میان ندارند بنابراین باید آنهایی که مرتکب این جنایت شنیع شده اند و حامیان مالی آن را مجازات کنند.ˈ

خبرگزاری های خارجی همچنین در اخبار خود به بازتاب تظاهرات اعتراض آمیز مردم ایران که در محکومیت ساخت این فیلم شنیع ضد اسلامی برگزار شد، اشاره کرده اند.

خبرگزاری فرانسه در همین خصوص نوشت: صدها تن از مردم تهران روز پنجشنبه در محکومیت این فیلم آماتور که پیامبر اسلام را مورد اهانت قرار داده، فریاد اعتراض سر دادند.

بر اساس گزارش های منتشر شده در خبرگزاری های خارجی در این خصوص مردم ایران با سر دادن شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر کارگردان فیلم، پرچم آمریکا را نیز آتش زده اند.

بر اساس این گزارش، تظاهرات اعتراض آمیزی که در محکومیت این فیلم ضد اسلامی در ایران برگزار شد، تنها یکی از تظاهرات اعتراض آمیز برگزار شده در این خصوص در نقاط مختلف جهان بود.

بر اساس گزارش رسانه های خارجی، اعتراض ها به این فیلم توهین آمیز که ساحت پیامبر اسلام حضرت محمد (ص ) را مورد اهانت قرار داده، لحظه به لحظه در حال گسترش است و آتش خشم مسلمانان جهان به خصوص در کشورهای واقع در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا لحظه به لحظه شعله ورتر می شود.

تظاهرکنندگان خشمگین از بی احترامی به مقدسات اسلامی، در بیرون سفارتخانه های آمریکا در کشورهای خاورمیانه و شمال آفریقا، تجمع کرده و فریاد اعتراض سر می دهند.

در مصر درگیری ها در مقابل سفارت آمریکا روز پنجشنبه نیز همانند روزهای پیش ادامه یافت و شمار زخمی ها در این کشور به 224 نفر رسیده است.

تظاهرکنندگان در صنعا پایتخت یمن، در مقابل ساختمان سفارت آمریکا جمع شده و به آن حمله کرده اند.

گزارش شده که نیروهای امنیتی یمن علاوه بر استفاده از گاز اشک آور و دستگاه آب پاش فشار قوی به روی تظاهرکنندگان آتش گشودند. بر اساس برخی از گزارشها یک نفر از تظاهرکنندگان در جریان این درگیری کشته شده است.

تیراندازی پلیس به سوی تظاهرکنندگان یمنی نیز تعدادی زخمی برجا گذاشته اما شمار آنها هنوز اعلام نشده است.

تعدادی خودرو در داخل محوطه حیاط سفارت به آتش کشیده شده اند و ساختمان سفارت از کارکنانش تخلیه شده است.

معترضین مصری که چند روزی است که در مقابل سفارت آمریکا در قاهره تجمع کرده و فریاد اعتراض سر داده اند پرچم آمریکا را از محل ورودی سفارتخانه پایین آوردند.

بر اساس گزارش های موجود در رسانه ها، مردم در کشورهای پاکستان و افغانستان نیز همانند دیگر مسلمانان جهان از این عمل شنیع خشمگین شده و فریاد اعتراض سر داده اند.

حامد کرزی رییس جمهور افغانستان که نگران بروز خشونت در کشور خود است سفر برنامه ریزی شده خود به کشور نروژ را لغو کرده است.

در داکا، پایتخت بنگلادش نیز تظاهراتی برگزار شده و طی آن مردم محاکمه و مجازات عوامل سازنده این فیلم ضد اسلامی را خواستار شدند.

در عراق، تظاهرات در شهرهای بغداد و بصره انجام شده و رهبر یک گروه اسلامگرا هشدار داده که نمایش فیلم منافع آمریکا را با تهدید مواجه خواهد کرد.

مردم در شمال آفریقا نیز از این جریان مستثنی نبوده و مسلمانان در این مناطق نیز در محکومیت این اقدام شنیع، در کشورهای مغرب، تونس و سودان تظاهرات کرده اند.

بر اساس برخی گزارشها، مسلمانان در عربستان سعودی نیز نسبت به این اقدام شنیع فریاد اعتراض سر داده اند.

تظاهرکنندگان خشمگین در عربستان روز پنجشنبه در مقابل کنسولگری آمریکا در جده تجمع کرده و علیه این فیلم ضد اسلامی که در آمریکا ساخته شده، تظاهرات کردند.

تظاهرکنندگان همچنین خواستار آن شده اند تا راه پیمایی اعتراض آمیز درگیری نیز روز جمعه در مقابل ساختمان کنسولگری آمریکا در این شهر برگزار شود.

از سوی دیگر گفته شده است که در آستانه برگزاری نماز جمعه در کشورهای مسلمان و افزایش نگرانی از شدت گرفتن موج اعتراض مسلمانان، آمریکا برخی از سفارتخانه های خود را در کشورهای اسلامی تخلیه کرده است.

ایالات متحده آمریکا در همین راستا سفارتخانه خود در کویت را تخلیه کرده است.

این فیلم ضد اسلامی که اخیرا در آمریکا و بودجه 5 میلیون دلاری جمع آوری شده از سوی یکصد صهیونیست تهیه شده، احساسات ضد آمریکایی را در جهان اسلام بیش از پیش گسترش داده است.

مسلمانان با آمدن به خیابان ها در کشورهای سراسر جهان، با محکوم کردن این فیلم موهن به مقدسات اسلامی، خواستار عذرخواهی رسمی مقامات آمریکایی از مسلمانان جهان شده اند.

ساخت و پخش این فیلم ضد اسلامی علاوه بر اینکه از سوی مردم مسلمان جهان با واکنش اعتراض آمیز مواجه شده، اعتراض سران کشورهای اسلامی را نیز در برداشته است.

محمد مرسی رئیس جمهوری مصر با انتقاد از این فیلم ضد اسلامی از واشنگتن خواست تا علیه سازنده آن اقدام لازم را به عمل آورد.

حشام قندیل نخست وزیر مصر در بیانیه ای در همین خصوص اعلام کرد: ما از دولت آمریکا می خواهیم تا بر اساس قوانین و موازین بین المللی که اینگونه اقدامات تحریک آمیز را مجرمانه می داند، با سازندگان این فیلم قاطعانه برخورد کند.

حزب اخوان المسلمین مصر نیز با واکنش به این موضوع خواستار آن شد تا مردم مسلمان مصر روز جمعه و همزمان با برگزاری نماز جمعه تظاهرات اعتراض آمیز برگزار کرده و توهین به باورهای مذهبی و توهین به پیامبر را محکوم کنند.

حامد کرزی رئیس جمهور افغانستان نیز با انتشار بیانیه ای، ساخت و پخش فیلم موهن به ساحت مقدس پیامبر اسلام را محکوم کرد.

در بیانیه ای که از سوی دفتر کرزی در این خصوص منتشر شده، آمده است: توهین به مقدسات نه تنها در راستا با آزادی بیان نیست بلکه یک اقدام مجرمانه است که در حال حاضر احساسات یک و نیم میلیارد مسلمان سراسر جهان را جریحه دار کرده است.

پاکستان نیز با انتشار بیانیه ای این اقدام تحریک آمیز و شنیع ضد اسلامی را محکوم کرده است.

از سوی دیگر سازمان ملل متحد نیز نسبت به ساخت این فیلم توهین آمیز واکنش نشان داده و آن را محکوم کرده است.

جفری فلتمن معاون بان کی مون دبیر کل سازمان ملل متحد در امور سیاسی، در جلسه شورای امنیت این سازمان گفت: سازمان ملل توهین به مذاهب و مقدسات را در هر شکلی محکوم می کند.

واتیکان نیز با انتشار بیانیه ای نسبت به ساخت و پخش این فیلم ضد اسلامی واکنش نشان داده است.

واتیکان با اشاره به خشم وافر مسلمانان در سراسر جهان نسبت به این اقدام شنیع و ضد مذهبی، اعلام کرد که تحولات اخیر نشان دهنده آن است که باید به مذاهب احترام گذاشت.

واتیکان خاطر نشان کرده است که خشونت های اخیر بیش از پیش به ضرورت احترام به مذاهب و خودداری از توهین به اعتقادات پیروان مذاهب، صحه می گذارد.

سخنگوی ارشد واتیکان در همین خصوص در بیانیه ای اعلام کرد: ˈتبعات جدی تحریک احساسات پیروان اسلام بار دیگر در این روزها کاملا آشکار است.ˈ

فدریکو لومباردی در همین خصوص تصریح کرد: ˈ احترام به باورها، کتاب های مقدس و شخصیت ها و نمادهای برجسته مذهبی یک پیش شرط اساسی و مهم برای همزیستی صلح آمیز مردم در کنار یکدیگر است.ˈ
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *