جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

سپاه قدس امنیت اسرائیل را تهدید می‌کند

دوشنبه ۲۰ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۱۵
کد مطلب: 243885
یک اندیشکده صهیونیستی اذعان کرد سپاه قدس که طی جنگ ایران و عراق به وجود آمد امروز تهدید بزرگی برای امنیت ملی اسرائیل است.
به گزارش جهان به نقل از اشراف، اندیشکده صهیونیستی «مطالعات امنیت ملی» در گزارشی به قلم «یاکوف لاپین» نوشت: زمانی که این سپاه در سال 1984 طی جنگ ایران و عراق تاسیس شد، این شعار را پیشه خود کرد: «از بغداد به سوی بیت‌المقدس». در پرچم سپاه قدس تصویر مشتی گره‌شده با تفنگ به چشم می‌خورد که بالای آن آیه‌ای از قران نوشته شده است:"در برابر آنها با تمام توان آماده باشید".
 
جدای از بقیه نیروهای مسلح ایرانی، سپاه قدس از سال 1998 تحت رهبری «سردار قاسم سلیمانی» بوده است. طبق برآوردها سلیمانی فرماندهی حدود 15000 سپاه عملیاتی را بر عهده دارد و مستقیماً به آیت‌الله خامنه‌ای گزارش می‌دهد. پس از حمله آمریکا به عراق در سال 2003 سپاه قدس به عراق بازگشت. اما عراق تنها یکی از عرصه‌های فراوانی است که این واحد در آنها فعال است. سپاه قدس که دارای شعب منطقه‌ای و منابع فراوان است در سوریه، لبنان، افغانستان و نوار غزه نیز عملیات انجام می‌دهد. 
 
سپاه قدس امروز برای امنیت ملی اسرائیل اخبار بدی دارد. این سپاه به حزب‌الله در مسلح شدن و آموزش دیدن در جنوب لبنان کمک می‌کند و ده‌ها هزار راکت برای این سازمان تأمین می‌کند. سپاه قدس به حماس و جهاد اسلامی در غزه نیز کمک رسانده است.
 
«افرایم کایم» از کارشناسان این اندیشکده می‌گوید: اسرائیل توجه زیادی به این واحد دارد اما تاکنون درگیری مستقیمی با آن نداشته. این کار منجر به یک جنگ تروریستی خواهد شد. تا جایی که می‌دانم این رویکرد محتاطانه تا آینده‌ای نزدیک تغییر نخواهد کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *