چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 15 May 2024
 
۰

سوريه مي تواند پرتگاه سقوط اردوغان باشد

يکشنبه ۱۹ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۰۵:۵۱
کد مطلب: 243640
معاون سابق نخست وزير تركيه هشدار داد بحران سوريه زمينه ساز سقوط اردوغان خواهد شد.
به گزارش جهان به نقل از کیهان، عبداللطيف شنر در گفت وگو با روزنامه وطن (چاپ تركيه) اظهار داشت: «هيچ ترديدي ندارم كه دستگاه ديپلماسي كشور و استراتژي تعيين شده توسط داود اوغلو براي اتخاذ موضع در برابر بحران سوريه، به اقتدار اردوغان و حزب عدالت و توسعه پايان خواهد داد و من سوريه را ايستگاه وداع و سقوط اردوغان و رجال سياسي متنفذ حزب وي مي دانم.»
شنر در ادامه درباره نقش تركيه در تشديد بحران در سوريه گفت: «متأسفانه اردوغان حاضر نيست قبول كند كه كوهستان قنديل و قرارگاه مركزي پ.ك.ك در كشوري غير از سوريه قرار دارد. وي به جاي آن كه در برابر حكومت مركزي بغداد و اقليم كردستان عراق بايستد، سوريه را مسبب مشكلات امنيتي خود مي داند. اردوغان بايد قبول كند كه وضعيت بحران زده كنوني كشور سوريه نه به خاطر عملكرد بشار اسد بلكه به خاطر فشارهاي تركيه به اين نقطه وحشتناك رسيده و اگر آنكارا در برابر مشكلات اين همسايه مهم خود مواضع خردمندانه اي اتخاذ مي كرد، كار به اين جا كشيده نمي شد.»
يادآور مي شود در پي حمايت تركيه از تروريست ها و گروه هاي مسلح در سوريه، فعاليت گروه هايي نظير پ. ك. ك در نقاط مختلف تركيه نيز رو به شدت گذاشته است.
سيا و پنتاگون از تركيه به عنوان ايستگاه نيابتي جنگ عليه محور مقاومت در سوريه استفاده مي كنند. ادعاي حمايت از مردم و دموكراسي در سوريه در حالي است كه كشورهاي حامي تروريست ها و گروه هاي مسلح در سوريه، كمترين اعتراضي به حاكميت ديكتاتوري در عربستان و بحرين و قطر ندارند. اين تناقض درباره تركيه برجسته تر است كه با عربستان و قطر در راستاي ايجاد بي ثباتي در سوريه هم پيمان شده است. از سوي ديگر دولت تركيه از پاسخ به اين پرسش مهم طفره مي رود كه چرا در جبهه ضدسوري، با رژيم اشغالگر فلسطين همراه شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *