شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 11 May 2024
 
۰

ساخت يادبود ننه علي همچنان در بلاتكليفي

شنبه ۱۸ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۴:۵۹
کد مطلب: 243564
مديركل گلزارهاي بنياد شهيد و امور ايثارگران گفت: پس از مشخص شدن منابع ساخت يادبود «ننه علي» تصميم گرفته مي‌شود تا طراحي و معمار بنا از طريق فراخوان تعيين شود و يا اينكه پروژه ساخت يادبود به مشاور حقيقي و با سابقه واگذار شود.
به گزارش جهان،  وحيد احمدي در گفت‌وگو با ايسنا، با اشاره به مذاكرات انجام شده ميان بنياد شهيد و امور ايثارگران و شهرداري تهران پيرامون ساخت يادبود «ننه علي»، اظهار كرد: پس از مذاكرات متعدد مقرر شد اجراي طرح به عهده شهرداري و سازمان بهشت زهرا (س) باشد.
 
وي افزود: پيشنهاد دهنده طرح بنياد شهيد خواهد بود و در انتظار مشخص شدن منابع هستيم تا از طريق اعلام فراخوان و يا واگذاري به مشاور پروژه ساخت يادبود «ننه علي» را اجرايي كنيم.
 
به گزارش ايسنا، اين در حاليست كه مسئولان بنياد شهيد پيش از اين از برگزاري مسابقه براي طراحي يادبود ننه علي خبر داده بودند و مسئولان بهشت زهرا (س)نيز قول داده بودند تا چهلمين روز درگذشت وي، برايش بناي يادبودي بسازند و حال بيش از چهار ماه از چهلمين روز درگذشت ننه علي مي‌گذرد و سازمان بهشت زهرا (س) و بنياد شهيد هنوز يادمان مسقفي را كه قرار بود جايگزين آلونك محقر اين مادر شهيد كنند، برپا نكرده‌اند.
 
بانو ننه فتح‌اللهی مِرِشت معروف به ننه علي، از سال 1357 كه پيكر فرزند شهيدش قربانعلي رخشاني مهماندوست به تهران منتقل و در قطعه 24 بهشت زهرا (س) دفن شد، شب‌ها را تا صبح بر سر مزار فرزندش سپري كرده بود.
 
مسوولان بهشت زهرا (س) و فرزندان و خويشان ننه علي نتوانستند اين مادر بي‌تاب را وادار به ترك مزار فرزندش كنند و اين‌گونه شد كه اعضاي خانواده، به ناچار كنار مزار اين شهيد بزرگوار سايباني برپا كردند تا ننه علي از گزند باد و باران و تابش مستقيم آفتاب در امان بماند. بعدها اين سايبان به اتاقكي فلزي تبديل شد كه بيشتر مصالح آن را خرده‌آهن، حلبي و كارتن تشكيل مي‌داد‌ و حدود 20 سال، ميزبان صبوري‌هاي مادر شهيد رخشاني مهماندوست بود.
 
اما آلونك ننه علي بلافاصله پس از پيوستن او به روح فرزند شهيدش در سوم اسفند ماه سال 90، از سوي سازمان بهشت زهرا (س) برچيده شد و پيكر ننه علي طبق وصيت خودش، در كنار فرزند شهيدش آرميد.
 
مسوولان سازمان بهشت زهرا (س) علت برچيدن اين آلونك محقر را اين طور عنوان كردند كه با وجود اين چهارديواري، نمي‌توان كارهاي مربوط به تدفين ننه علي در كنار مزار فرزندش را انجام داد.
 
آنها به خانواده ننه علي قول دادند كه تا فرا رسيدن مراسم چهلم ننه علي، يادماني مسقف در خور شان ننه علي و فرزند شهيدش برپا كنند، اما با گذشت بيش از چهار ماه از چهلمين روز درگذشت اين مادر شهيد، هنوز خبري از يادمان نيست.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *