چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰

بی‌توجهی‌به شهدا درگلزارشهدای‌چهاردانگه

دوشنبه ۶ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۰۸
کد مطلب: 447084
طرح ساماندهی قبور شهدا در گلزار شهدای امام زاده عباس چهاردانگه بعد از هشت ماه ۲۸ درصد پیشرفت داشته و از ۱۹۵ قبر شهید تنها ۷۰ قبر تعویض سنگ شده و مابقی در حالی که سنگ از قبر جدا شده با وضعیت اسف باری رها شده است.
به گزارش جهان به نقل از چهاردانگه، صالحی ریاست بنیاد شهید شهر چهاردانگه در خصوص نیمه کاره رها شدن طرح بهسازی قبور شهدا گفت: قرار بوداعتبار این پروژه از طریق فرمانداری شهرستان اسلامشهر تامین شود که متاسفانه تا کنون فقط ۳۰ درصد آن به بنیاد شهید واگذار شده است.

وی افزود: از مجموع ۱۹۵مذار شهید، ۷۷ مذار تغییر سنگ قبر انجام شده و۱۲۲ قبر باقی مانده است و این امر بر اساس اعتباری است که به سازمان بنیاد شهید واگذار شده است.

صالحی گفت: ما حتی دوبار از طریق اداره کل بنیاد شهید استان تهران اقدام کردیم تا پیمانکاری که سنگ قبر هارا کنده مجددا نسبت به نصب سنگهای قدیمی اقدام کند تا اعتبار لازم واگذار شده و قبور شهدا از بلاتکلیفی خارج شود.


ریئس بنیاد شهید چهاردانگه با انتقاد از عدم حضور مسئولین شهر در مراسم اخیر غبار روبی مزار شهدا گفت: تنها سپاه و امام جمعه موقت در این مراسم حضور یافتند که جای تامل دارد.

وی افزود:فرمانداراسلامشهر در ملاقات های حضوری به ما این قول را داده که در اعتبارات جدید این موضوع را مد نظر قرار دهند، اما متاسفانه با وجود گذشت ۷ ماه از سال ۹۴ خبری از بودجه ساماندهی مزار شهدا نیست.

صالحی اعلام کرد: در مصوبات شهر مقرر شده بود افراد دیگری دراین گلزارشهدا دفن نشوند ولی متاسفانه هنوز این روند ادامه دارد که هم باعث ناراحتی خانواده شهدا و هم بنیاد شهید شده است .

وی در پاسخ به اینکه آیا نمی شد کندن سنگ قبرهای شهدا زمانی انجام شود که سنگ جدید آماده شده باشد، گفت: پیمانکار قرار بود این پروژه را تا شب عید تحویل بدهد و فرمانداری اسلامشهرهم به ما این قول را داده بود که این اعتبار آمده و جای هیچگونه نگرانی وجود ندارد، پیمانکار هم که خود فرزند شهید است شروع به کار و آماد سازی قبور شهدا کرد.


وی گفت : ما خودمان هم عجله داشتیم که در غبار روبی جمعه آخر سال وقتی خانواده شهدا پای قبور آمدند تمام سنگ قبر ها عوض شده باشد ولی متاسفانه این بدقولی همه کارها راخراب کرد.

برخی از خانواده های شهدا در گفتگو با خبرنگار ما از اجرای این پروژه و ناقص رها کردن آن بشدت ابراز نارضایتی کردند.


خانواده شهید سلمان فیض با اشاره به عدم تناسب سنگها با پایه قبور و ناقص رها شدن قبور آن را مایه بدرد آوردن دل خانواده شهدا دانست و گفتند: به مسئولین بگویید با سنگ قبر عوض کردن دل خانواده شهدا شاد نمی شود، باید بیایید به درد دل این خانواده ها گوش کنید نه اینکه با اجرای ناقص چنین طرح هایی باعث ناراحتی آنها شوید.


خانواده شهید کاظمی نیز این طرح را باعث غمگین کردن پدران و ماردان شهیدان دانست و خطاب به مسئولان گفت : مواظب باشید آه دل مادران شهدا دامان شما را نگیرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *