جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

300 هزار خانه خالي در تهران

سه شنبه ۱۴ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۶:۵۶
کد مطلب: 242906
استاندار تهران شمار خانه‌هاي خالي از سكنه پايتخت را بر اساس آمار 300 هزار واحد اعلام كرد.
به گزارش جهان، مرتضي تمدن در گفت‌وگو با ايسنا، با بيان اينكه بر اساس آمار تعداد خانه‌هاي خالي از سكنه 300 هزار واحد اعلام شده است، گفت: بر اساس مصوبه قانوني براي خانه‌هاي خالي از سكنه ماليات در نظر گرفته شده كه اين مبلغ بر مبناي 2 ماه اجاره است.
 
وي افزود: اين مبلغ حدود 300 هزار تومان براي واحدهاي 100 متري در منطقه متوسط تهران است كه دستورالعمل آن ابلاغ شده، اما اجراي آن بستگي به دستگاه‌ها دارد.
 
تمدن با بيان اينكه تعداد خانه‌هاي خالي در تهران افزايش يافته است، تصريح كرد: بر اساس آمار اظهار مي‌شود كه حدود 10 درصد از خانه‌هاي نوساز تهران خالي از سكنه است
 
استاندار تهران همچنين درباره كاهش متراژ خانه‌ها در تهران نيز گفت: نمي‌توان به صورت كلي درباره كاهش متراژ خانه‌ها و افزايش سوئيت‌هاي مجردي اظهار نظر كرد، لذا نمي‌توان گفت كه اين مساله خوب است يا بد، چرا كه اين موضوع متناسب با شرايط شهرها و خانواده و دهك‌هاي درآمدي افراد متفاوت است.
 
تمدن تصريح كرد: عده‌اي به دنبال خانه‌ها و واحدهايي با متراژ كمتر از 50 متر هستند و عليرغم اينكه واحدهاي بالاي 50 متر هم در دسترس باشد، اما بدنبال واحدهايي با متراژ پايين هستند، لذا وظيفه ما اين است در طراحي مسكن كشور به گونه‌اي برنامه‌ريزي كنيم كه بتوانيم به تمامي سليقه‌ها پاسخ دهيم.
 
استاندار تهران بخشي از علل افزايش سوئيت‌هاي مجردي را شرايط «تحصيلي» و «اشتغال» افراد عنوان و اظهار كرد: اظهار نظر در حوزه آسيب‌هاي اجتماعي افزايش سوئيت‌هاي مجردي را بايد بررسي كنيم و لازمه آن داشتن اسناد آماري و تحقيقات ميداني است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *